mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under april 2010

Av Elin Björklund - 28 april 2010 19:28

HejHej

En ny snabb liten uppdatering om vad som händer i skåne.. Gårdagen var ganska spännanade, skolan gick bra. planeringen var bra, allt var bra. ända tills jag satt mig på hästen.
Hann trava ett halvt varv på ridbanan innan helvetet bröt lös i huvudet på pållnen. Skickade av mig med först en hälsning uppe i det blå sen en ordentlig närgången titt på underlaget. Min höft och arm är lite öm idag, mest armen som jag inte vet om det är en muskel eller ett ledband som blivit lite tilltygat. så tävlingen på söndag är fortfarande ett mysterium.
Moa rider mona så länge, de skuttade idag och det såg bra ut. det är bara jag som skulle behöva motioneras, men jag har tenta imorgon igen så det blir inget av med det idag.

snart är det valborg också, vad ska alla göra för roligt då? för min del blir det nog parken i lund =)

PUSS

Av Elin Björklund - 26 april 2010 19:31

Tjosan!

dagen till ära har jag galopperat på Nessa för första gången, allt gick bra och hon gav oss t.om ett litet bocksprång!
Duktig lite häst är hon minsann. Mona har också varit duktig idag, hon fick gå på banan så jag kunde kolla henne helt. Gick riktigt bra, tyckte tt det var jättejobbigt bara.

Annars ägnar jag min tid till att plugga inför miljötentan i morgon, och ska dessutom ha möte med husägaren ikväll.
mötet börjar strax, bäst att skynda.

PUSS

Av Elin Björklund - 25 april 2010 17:47

HejHej!

Tiden går sjukt fort just nu, och det är supermycket i skolan.
men tänkte ändå berätta lite om vad som hänt sen sist. De senaste veckorna har gått väldigt fort då det händer mycket i skolan, massor av tentor och inlämningsuppgifter under hela april och början på maj. Men sen blir det nog lugnt ett tag, hoppas jag!

Min och Carro's skolhäst har kommit långt i sin utbildning, hon hoppar nu mera väldigt fint på löshoppningen och öppnar upp mycket bra, samt att hon har fina gångarter. En häst som man skulle kunna tänka sig med andra ord! Jag red själv på henne i hela ridhuset i fredags, tänk vad fort det har gått. för några veckor sen hade hon aldrig sett en sadel!
Vi har promenerat lite i parken och hon har fått lära sig en enkel form av tömkörning samt att kunna visas häst för hand blir hon bättre på. Carro har gjort sin longeringsexamen på henne också, jag hann inte göra den då hon snubblade och trampade till ett gammalt balltramp så hon vart lite öm. Men den fixar vi när vi gör HVH och ridningen i maj. Det är så nära som nästa vecka, sen åker hon snart hem våran lilla baronessa.


Mona har varit lite mer olycksdrabbad, hon blev påkörd på bakdelen när vi var ute och red i början på veckan. Tanten som körde bilen stack därifrån så vi har inte lyckats prata med henne, men allting är polisanmält osv. och mona är lite stel. Annars är det bra, hon är pigg och glad och njuter av värmen i skåne.
Anna är ute och tar premiärturen på henne idag, så hon skulle kolla henne och se hur hon verkar. Känns inte som om det blir någon tävling nästa helg som tanken var, men det spelar ingen roll. så länge prinsessan är hel och mår bra!

Livet utanför hästarna har bestått av massa läsa och försöka umgås så mycket som möjligt utanför stallet. Vi var till Göteborg förra helgen och kollade när ärten startade och hade en jättemysig helg.

Nu måste jag återgå till djurskyddsbestämmelserna då det är tre tentor denna vecka, fullt upp med nessa varje dag och mona också för den delen =)
men, livet är sjukt bra ändå!

PUSS


Av Elin Björklund - 10 april 2010 16:33

Godeftermiddag.

det händer inte så mycket i skåne just nu , kvarka på flyinge innebär att det är mycket klädbyten och nogrann hygien. annars är det ganska lugnt.

Mona går bra, och vi har planerat in en tävling i början på maj. Sen har vi hopptränat lite med varierat resultat.

nessa har vi hängt mer och mer på, hon hoppade iväg lite i går när jag hänge på henne, men utan större problem att få stopp. På måndag är det dags för carro att sitta upp på den lilla hästen =)

Stalltjänsten flyter på, var ute på två jättesköna ridturer imorse =)


PUSS

Av Elin Björklund - 6 april 2010 20:41

Hejsan!

tänkte börja med att säga grattis till linda som fyller 20 idag, vuxenpoängen bara ramlar in.
Och grattis till min bror som fyller 17 idag, =)

Dagen har varit sjukt stressig, har inte gjort annat än sprungit runt. Sjukt lätt irriterad har jag varit, så nu sitter jag och ska försöka plugga lite.. inte den bästa motivationshöjaren direkt.

Mona har gått bra idag, riktigt fin börjar hon bli. Vi jobbade med en bom på backen.. att det lätta ska vara så svårt!
Rosie fick gå ut på en skritttur också, Nessa fick en introduktion i "häst-vid-hand"
alla hästarna har skött sig toppen. - guldstjärna.

misstänkt smitta på flyinge också, känns väl inte toppen.. alla tvättar grejer, händer och duschar hela tiden.
tidskrävande och tålamodskrävande.
 nu, åter till studerandet.

PUSS  

Av Elin Björklund - 5 april 2010 21:08

Tjosan,
slänger in en snabb uppdatering. Livet rullar på här i skåne, påsken har varit och den har faktiskt varit superbra, den har mestadels bestått av massa mys och god mat! väldigt lite ridning då mona kändes lite hängig innan påsk och har fått vila nu några dagar.
Idag kändes hon riktigt fin och det verkar som att vilan var vad som behövdes.
Har även hoppas huset askardi idag, moa höjde och höjde.. vilket både jag och pållen uppskattade och hade riktigt roligt.. även om jag känner mig lite liten mot hans nästan 180 cm :D

våran unghäst knatar på och förstår oss mer och mer vad vi vill hela tiden, vi har börjat hänga på henne nu, så nästa vecka sitter vi nog upp. då denna vecka blir lite kort.
Cykeln är förövrigt framme nu också, (rolig information för alla norrlänningar) och vi har haft riktigt bra väder i helgen, med måånga plusgrader och sol.
glömde nämna att vi inte har någon snö heller ;) PUSSS

Av Elin Björklund - 1 april 2010 11:24



Vi har varit på tullstorp och kollat på hingstvisningen där 

 

Idol bild med moa och briar 

chirlon tömkörs av jan brink  

Carro och Jenny på väg till hingststallet


 

Carro i bilen
 

Den grymt snygga föraren.. ;)
     
Nessa vår inridningshäst

kommer fler bilder en annan dag .-

PUSS

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards