mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under mars 2011

Av Elin Björklund - 3 mars 2011 17:53

god eftermiddag!

Tänkte faktiskt börja med att visa upp mina sjukt snygga skor som jag köpte i Tyskland, i love them   


Sen igår så var vi och storhandlade samt att jag och carro pluggade supermånga timmar, vi klippte klistrade, gipsade och gjöt.. (jöt, gjutit..haha vafan!) hoppas någon förstår vad jag menar iaf! Här är i alla fall resultatet av en del av vad vi handlade.. vi har varit sjukt sugen på hemmagjorda köttbullar länge nu. Så för första gången! Hemmagjorda köttbullar! :D


 

mumsigt va?

Idag har jag och Carro haft lektion med vår klass i hoppning, vi hade anridning på olika hindertyper med olika distanser. Superroligt, men samtidigt ganska svårt då vi första lektionen själva satt och red också, andra stod vi på marken och allting blev lite lättare. Hem för lunch, eller lunch.. typ två glas nyponsoppa, macka med köttbullar. sen skenade jag ner till skolan i solen, visserligen var det superskönt att få en promenad i solen.
Under eftermiddagen har vi hjälpt Eve och Jenny med deras projekt, där vi har blivit longerade då vi suttit på en tryckmatta som ska känna hur jämnt vi sitter över hästarna och om vi belastar båda sittbenen lika mycket, ska bli jätteroligt att kolla på resultatet sen.

Så ikväll ska jag äntligen ut och rida på monisen, ska bli så härligt! det är alltid som om man kommit hem när man sätter sig på henne i sin egen sadel och bara myser!

hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!


puss  

Av Elin Björklund - 1 mars 2011 08:03

tänkte mest säga att jag lever och uppdaterar ikväll, tyskland var toppen och det är kurs ikväll.


puss  


_____________________________________________________________________


Uppdatering
Som jag lovade kommer det en liten uppdatering, jag kan utlova en lite mer grundlig förklaring av vad vi gjorde i tyskland i ted's blogg: http://unexpectedturns.blogg.se/ annars kan jag bara berätta att vi hade det super och att vi var på många olika ställen i Tyskland vilket innebär att jag har sett mycket av det som tyskland faktiskt är känd för: Öl och Autobahn.
På söndag morgon tvingade jag grabbarna att åka runt och titta på lite hästgårdar för att få lite hästkänsla igen.
Väl hemma tog vi oss en riktig genomkörare av lägenheten och likt städ-hitler jagade jag ted som i sin tur jagade dammråttorna. Likt en diktatur städade vi hela lägenheten så den doftade renare än någonsin tror jag!

Måndagen började med stalltjänst och skönt att vara tillbaka i rutin igen, vi har mycket att göra inför helgens kommande försök och HEX tillsammans med Lasse, men det blir antagligen kanon! Ridpasset på W var inte jättelyckat förrän i slutet, vi arbetade med att rida på en stor åtta där ena sidan red vi "sluta" och andra "förvänd sluta", för att sedan övergå till att göra galopp på dessa volter utan att byta galopp. Rättvänd galopp på en volt och förvänd galopp på den andra.
Riktigt bra att rida förvänd galopp ibland, det koordinerar ryttarens hjälper och stärker hästens rättvända galopp enormt mycket. Det får såklart även hästen att konsekvent lyssna på ryttarens hjälper och inte bara byta galopp där den känner för det. toppen!

Dagens ridlektion för Daniel var kanonkul.. (som vanligt) Vi bytte hästar så jag red på Il Duce, e. Irco Mena - Cortez. Vi hoppade en liten serie med fyra hinder som huvudövning. 6.20m mellan hindrena. Första gången jag satt på "duce" men det var riktigt roligt, alltid väldigt utvecklande att rida olika hästar och man ser lättare vilka svaga sidor man har och hur man kan träna upp dem.

som ni kan se är Il Duce en väldigt stor häst åt alla håll, therese är ungefär jämnlång med mig. så ni kan tänka er synen! ;)  

Under kvällen har jag varit på Gröntkort kurs, så nu är jag berättigad att hålla i gröntkortkurser genom Sv Ridsportsförbundet. Känns toppen skönt!
Förhoppningsvis kommer jag med på föreläsningen om hur man talar så folk är intresserade och kan få folk att lyssna. vore superroligt!

lite bilder från tyskland:

vår, massa plusgrader och sol!

I Hamburg, den andra största hamnen i världen? sjukt stor.. kolla in fartyget bakom :o

Vi hade fint väder i planet påväg hem..  

Under lördagskvällen åt vi på en italiensk restaurang i Oldenburg.. älskar glass desseren!  
Under fredagen blev vi guidad runt på Repeebahn i Hamburg av Marc (till höger) det var Tysken (Tilman)s vän. Här är vi på sista puben för kvällen och klockan är ca 06. Riktigt bra kväll!   


puss

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards