mitt liv, mina beslut

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

sjunde juni

Av Elin Björklund - 7 juni 2011 21:11

Måste börja uppdatera vad jag gör på dagarna för att minnas, min almanacka är för liten ;)

Hänt sen senast!
-strömsholmstävlingarna har varit
-jag har blivit utexaminerad hippolog
-sommarkursen i dressyr I har börjat
-jag har ramlat av mona
-sommaren är här med ca 30grader varje dag!

sådär!
Mina skolhästar nu under sommarkursen är Ambrie (Briar-Arram) och Puccini (Bellini - Feinschnitt I). Bilder kommer förhoppningsvis på dem.
Vårt utbildningsmål är Msv:C1.  så till att börja med så har vi programridning på fredag där vi rider en La:4, så det blir spännande. Tror jag kommer att välja Puccini som häst då.

Puccini: idag har vi ridit för Marianne Essén, vi jobbade med skolorna samt raka hästar med ställd i nacken åt båda håll. Huvudövningen var: Skänkelvikning, volt, öppna. därefter använde vi oss av medellinjen till att rida i galopp med rättställd och motställd häst. Kändes ganska bra, tråkigt att han blev otroligt spänd då de höll på att rensa stuprännorna med skylift ;)

Ambrie: Dressyr på stallplan för Linda Andersson, vi fortsatte med skolorna och red: Volt, öppna, volt, sluta. otroligt bra övning. Vi övergick till att rida på medellinjen men valde att använda oss av enkla byten i galoppen samt att på långsidorna red vi öppna/bogen in i galopp. Ambrie var fin på slutet och jobbade mycket bra på de raka spåren.

Mona: Fick gå ett lite jobbigare dressyrpass på ridbanan då hon varit dryg och kastat av mig och hoppat runt på bakbenen de senaste två dagarna. Här jobbade vi mycket med ridbarheten i framdelsvändningar genom att rida centrerade framdelsvändningar samt större, många övergångar, skänkelvikning, öppna samt att jag kan lätta av i handen och hon bär sig själv i alla gångarter. lite jobbigt med att minska galoppen mycket så vi nöjde oss med lite, då hon skötte sig mycket bra i det övriga.

Annars händer det inte så mkt, mona har fått ett nytt flugtäcke av mamma som vi tackar och bockar för! Ett par nya riktigt bra sporrar köpte jag också på mässan, men som tyvärr gick sönder igår :'(

Kommer att skriva en nulägesrapport om hur jag ligger i min ridning nu, och sen göra en när kursen är klar. kanske lägger in den här =)


puss

 
 
Ingen bild

Carro

7 juni 2011 23:00

ja, lägg in en sån!

Elin Björklund

9 juni 2011 22:41

ska försöka skriva den imorgon :)

 
Ingen bild

Kim s

27 juli 2011 08:39

Va kul att du skriver en del igen:) fortsätt så, å grattis till avslutad skola!:D

Elin Björklund

27 juli 2011 09:30

tacktack! jaa, det är verkligen med blandade känslor som jag åker från skolan :( =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Elin Björklund - 16 november 2011 10:50

nu har jag bestämt mig för att byta bloggsida och namn.Men det är fortfarande mitt liv och mina beslut bloggen kommer handla om!      http://bjorklundelin.blogg.se/Välkommen! ...

:(

Av Elin Björklund - 16 september 2011 23:15

sry mina vänner för att här inte uppdateras, men försöker starta upp en ny blogg. men har lite problem med designen så gör den inte officiell än .men , den som väntar på ngt gott ... ? annars är det mkt som händer .. eller inte händerjust idag har al...

Av Elin Björklund - 1 september 2011 07:05


Godmorgon!igår kväll var jag för trött för att orka blogga.. så tar det nu ist. Igår hade jag en dag där det hände mkt, jobbintervju på morgonen. Gick helt ok, en del att fundera på för min del! Därefter ut till monisen, skippade ridningen då det bar...

Av Elin Björklund - 30 augusti 2011 23:12

Godkväl!tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg om vad som hänt under dagen och vad som komma skall! Jobbade 8-16,30 idag. in en snabb sväng på jysk av alla ställen och hittade en superbra hink till mona, en ny sjukvårdslåda samt lite annat smått och...

Av Elin Björklund - 29 augusti 2011 11:22


Hallåja! Nu är jag åter hemma i Örebro, efter att ha varit i Sundsvall över helgen.Skönt att åka hem och bli ompysslad av mamma och pappa! Vi har varit i hästbutiker, på trav, begravning, och haft lite födelsedagsfirande av mig under helgen. Så det h...

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards