mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Elin Björklund - 9 augusti 2011 19:46

Goddagens!

Det hinner hända mycket även om man enbart är hemma och sjuk. Igår vaccinerades Mona och blev dessutom igenomböjd utan anmärkning. fin i övrigt tyckte veterinären också. En dag senare, alltså idag så kommer jag till en häst med ett skärsår på underkäken, skärsår/sparksår hela bakbenen och står nu inlindad i bomull och lindor. såå tråkigt! Antagligen har de försökt göra upp rangordningen över staketet i den nya hagen då gången mellan hästarna inte var tillräckligt bred. och med 3 brunstiga ston och en valack resulterade det i lite skador.
Så tills i morgon ska hagen vara fixad, annars får mona gå i en annan hage. Hatar när de gör illa sig, framförallt småsår. "förakta inte små sår och fattiga vänner"

I övrigt har jag varit på vårdcentralen idag och fått lite medicin utskrivet, fick ta lite prover som det visade sig att de antagligen var lite oroliga för lunginflammation osv. så fick lite för min hosta osv. Annars så roar vi oss med en "att göra-lista" där vi inte kommit jättelångt, men det börjar se bättre ut.
Vi är ute efter en bokhylla där man kan göra av alla böcker och bli av med de sista lådorna.
Sen har vi planerat för inflyttningsfest osv.

Bjuder på en rolig bild på hur det kan se ut efter en dag med massa te-drickande!
Puss

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards