mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Elin Björklund - 4 november 2009 18:52

Hej!


nu är det dags för en skärpning med bloggen, har varit lite slappt nu här ett tag.
iof så har jag godkända undanflykter, så som tenta och mamma besök.
Det har varit skönt att haft mamma här, då jag har kunnat hunnit med att göra så mycket andra saker medans mockning och tvättning har skötts av mamma. tack!
En till tenta är gjord och lite uppgifter ska göras, ska åtminstånde påbörja en nu ikväll är tanken.
Ridveckan är i full gång också, Nehru har skött sig super så nu ligger han på plus precis som vädret som idag erbjöd snö i skåneland. (synd bara att den inte la sig..)

Dressyren för mette i måndags gick super, hoppningen för peter i går gick verkligen superbra! Då han inte säger så mycket så får man rida fram och prata lite själv, vilket resulterade i en väldigt engegerad peter! me like =)
fick bra beröm och bra kritik så jag är supernöjd.
Dressyren för mette idag gick sådära, men hon var riktigt engegerad i mig (och självklart de andra också!) så det var roligt, fick hjälp att ta igenom ordentligt. meen, hela ridpasset så hade jag ursäkta.. men jag hade spyan ända upp i halsen, jättemysigt verkligen! kände mig helt vit i ansiktet hela vägen tillbaka till stallet.
Som tur är så har vi en uppvärmd sadelkammare där jag lyckades luta mig mot en trä-bock och andas lite, blev tillslut bättre. USCH!
Hoppas på en bättre dag imorgon då det är terränghoppning för peter på schemat, ska bli grymt roligt!

Monisen som har vilat i två dagar har haft lite makt kamper idag, men självklart så är hon en ängel när jag tömkör henne för första gången, söthästen <3

nu ska jag försöka plugga lite, sen kvällsfodra och sova så fort som möjligt!

PUSS! 

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards