mitt liv, mina beslut

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

tjugotredje maj - tiden går fort nu

Av Elin Björklund - 23 maj 2010 11:24

Hejsan!

nu var det ett tag sen igen, men tänkte lägga in lite bilder som kompensering för det. Häromdagen så var vi hippologer ute på sommarbetena och kontrollerade växter osv, så det inte skulle finnas giftiga och lära oss vad som finns på ett bete. Även om vissa var mer oseriösa än andra ;)  
Det var en trevlig liten utflykt med en hel del skratt och många plockade blommor.

Fölvaket som vi var på i måndags bidrog till att en liten bebis kom till världen, lilla "rut" som vi kallade henne för är efter rosseau. Hon kom ut vid strax efter två och vi hann vara med på exakt hela fölningen, ibland ska man ha tur!

Lilla "rut" bara ca 45 minuter gammal.


vi har dessutom varit ute på vift, vi har varit och kollat på Hjularöds slott, även mer kallat som greveholms slott! Sjukt fint var det där och vi lyckades såklart ha turen att känna lite folk som såg till att vi fick en liten rundtur i parken och få höra lite historia om det. så det var riktigt roligt.   

Efter Greveholm så åkte vi på Stepelchase på blomeröd, sjukt coolt! de hoppar i full galopp över hinder på ca 160, vår lärare hade en häst till start och tro det eller ej, men den vann. Vinsten gjorde såklart att det kändes lite bättre att ha åkt dit och stått i äkta regn-skåne-väder och frysa!


Helgen har erbjudit festande hela helgen, nu när det är sista helgen så har vi passat på att ha inflyttningsfest hos Ted i fredags och sen igår, lördag så hade vi avramlingsfest på fredhem för att avsluta kvällen med att åka till Lundakarnevalen i Lund, så då har man varit på den också, sjukt spännande människor där som man kunde kolla på!
Idag tänkte jag att jag skulle rida min lilla häst lite, och sen försöka fortsätta packa lite också. Fölvak inatt igen om det är någon som är räknad, så det kan man ju hoppas!
           

 
 
Ingen bild

Pappsen

23 maj 2010 12:53

Tjing i Skåneland ..
Fina foton och kul att ni kan parta njuta och ha kul nu innan det blir avslut på åk-1 .
Ha det så gott så träffs vi snart , vaka inte så ni blir trötta o grinig nu bara *s* .
Kram pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Elin Björklund - 16 november 2011 10:50

nu har jag bestämt mig för att byta bloggsida och namn.Men det är fortfarande mitt liv och mina beslut bloggen kommer handla om!      http://bjorklundelin.blogg.se/Välkommen! ...

:(

Av Elin Björklund - 16 september 2011 23:15

sry mina vänner för att här inte uppdateras, men försöker starta upp en ny blogg. men har lite problem med designen så gör den inte officiell än .men , den som väntar på ngt gott ... ? annars är det mkt som händer .. eller inte händerjust idag har al...

Av Elin Björklund - 1 september 2011 07:05


Godmorgon!igår kväll var jag för trött för att orka blogga.. så tar det nu ist. Igår hade jag en dag där det hände mkt, jobbintervju på morgonen. Gick helt ok, en del att fundera på för min del! Därefter ut till monisen, skippade ridningen då det bar...

Av Elin Björklund - 30 augusti 2011 23:12

Godkväl!tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg om vad som hänt under dagen och vad som komma skall! Jobbade 8-16,30 idag. in en snabb sväng på jysk av alla ställen och hittade en superbra hink till mona, en ny sjukvårdslåda samt lite annat smått och...

Av Elin Björklund - 29 augusti 2011 11:22


Hallåja! Nu är jag åter hemma i Örebro, efter att ha varit i Sundsvall över helgen.Skönt att åka hem och bli ompysslad av mamma och pappa! Vi har varit i hästbutiker, på trav, begravning, och haft lite födelsedagsfirande av mig under helgen. Så det h...

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards