mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Elin Björklund - 31 augusti 2010 05:56

godmorgon! tänkte mest skriva lite fort nu på morgonen då jag lovat att uppdatera lite, igår var jag bara såå trött att jag somnade direkt efter maten när klockan var 9. Jag tänkte kliva upp vid halv 10 för att röja lite osv, men jag orkade inte så det blev nattning för mig då :)

Igår var det första dagen på skolan, så då hade vi rundvisning och introduktioner hela förmiddagen innan vi på em. red ut och ner mot slottet för att titta på omgivningen. Min häst som jag red igår och ska rida idag heter Notre dame (stavningen kanske inte är korrekt) det är iaf ett sto e. cardento - stanford. En skimmel som är ganska stor och lite kraftig med en klok uppsyn.
älskade verkligen hästen, den var superrolig brallade och for runt men för att sedan sköta sig exemplariskt.
det blev en ganska händelserik ridtur, först fick en av hästarna tvång på stallplanen så sofie sprattlade på backen, sen lyckades amanda bli sparkad på foten av en lite väl yster häst.. som grädde på moset trillade camilla av under en galoppsträcka när alla hästarna brallade/mer elr mindre exploderade åt olika håll. bör nämnas att vi var ca 12st ;)

Efter vi varit ute och ridit, så skulle vi ha stalltjänst allihopa, lite rörigt och mycket att komma ihåg, men det ska nog gå bra. ska snart åka dit och göra första morgonstalltjänsten!

Idag på schemat så står det ridning som första lektion, där kommer vi att ha Åsa, men hoppas även på att vår hopplärare Daniel Svensson även kommer att komma. På eftermiddagen så är det teori och lite genomgångar innan stalltjänsten igen.

Helgen som var så flyttade ju jag och hästen ner, underbaraste mamma&pappa körde ner oss och har hjälpt till att få ordning på allting! tävlade med mona också där resultatet hade kunnat varit mkt bättre med bättre förutsättningar. Då banan var katastrofal redan på lördag förmiddag så strök jag mig från både 110 på lördagen och 1m på söndagen då det regnat hela natten.
så det blev en "enkel" 1m hoppning för henne bara, första gången på gräs var lite konstigt verkade hon tycka. .

nejnu måste jag göra mig i ordning för att cykla ner till skolan, men jag ska försöka slänga in lite bilder sen! både från lägenheten, tävlingen och från monas stall :)

take care!
puss!

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards