mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Elin Björklund - 22 februari 2011 11:46

Det är på strömsholm det händer, och just nu händer det mycket..
Mycket som ska förberedas inför vårt försök, vi kommer att koncentrera oss mycket på hästens språngkurva över hindrena. sjukt intressant, jag provred framför kamrorna i söndags och  allt verkar fungera. 2 veckor tills det smäller nu!

Mona går lite upp och ner bokstavligt talat just nu, men hon sköter sig bra för det mesta och ikväll blir det träning för Yannic så jag hoppas att vi löser ytterligare knutar.
Igår gjorde jag något som jag är riktigt nöjd med.. jag klarade min Examen i Undervisningsmetodik, den delen där man har ridlektion. så igår hade jag temat skänkelvikning på förlängda hörnlinjen med mina elever på Hallsta ridklubb, de var jätteduktiga och vi fick fram det vi ville med lektionen villket var att de skulle få en ökad förståelse för yttersidans hjälper samt att kunna rida från punkt till punkt, (fortsättning av förra lektionens tjat om att rida från punkt till punkt).

Wetina har hoppat idag på lektionen för daniel, så fin <3 , tyvärr så tabbade jag mig sista språnget men det tog jag med ett skratt och insåg att så bra har nog hästen aldrig hoppat med mig i sadeln. sjukt roligt! så en liten bana på 120-130 :) wiiie, i love school!

ska försöka se om det går att filma mona ikväll, eller i alla fall ta kort!

puss

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards