mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under november 2009

Av Elin Björklund - 9 november 2009 23:21


godkväll
har en konstig magkänsla, vet inte riktigt vad det är.
men känner mig grymt ensam, nästan lite läskigt att man ens
kan känna sig ensam i ett sånt stort hus, fullt med folk..
enda nackdelen är att exakt alla sover, jag kan verkligen inte.
skulle bara behöva prata av mig lite, men jag vet inte vad jag ska säga.
och det jag vill få ur mig vet jag inte ens hur jag ska kunna formulera.
det absolut bästa vore if jag hade världens bästa här, usch vad jag saknar.
inte blir det bättre av att jag sitter och lyssnar på kärlekslåtar,
har inte lugna favoriter något annat att spela för mig? ska jag byta
till nrj kanske?
eller kanske bara försöka ta tag i mitt liv och tvinga min kropp att sova.

Av Elin Björklund - 9 november 2009 21:30

Tjosan,

jag tror jag är inne i en väldigt stor funderar period.. jamenar, källa? det kan väl vara en vattenkälla, inspirationskälla, källa är väl en förkortning av källförteckning också?
Enligt nationalencyklopedin.se så betyder källa : källa, inom historievetenskapen alla observationsdata som historiker bygger på i sin forskning, bl.a pollenkorn, årsringar i träd, redskap, vapen, inskrifter, dokument, krönikor, dagböcker, filmer, ljudband, seder och språkformer.
det fanns såklart andra förklaringar för källa också, ganska många faktiskt.

men åter till varför jag kom att tänka på källa, jag har haft lite svårt att hitta inspiration till bloggen på senaste, jag vill inte bara att bloggen egentligen, observera egentligen.. bara ska handla om mig. men jag orkar inte hitta på massa roliga saker att skriva om.
jag tycker helt enkelt att det är skönt att skriva av sig lite varje dag bara.. sen är det trots allt upp till alla andra att läsa om det.

men iaf!
åter igen tillbaka till ämnet, inspirationskällan idag är Moa & Linn som har fått mig att skratta tills jag gråtit, och det tack vara youtube, alltså hur roligt får det vara egentligen?!

http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

http://www.youtube.com/watch?v=bqo9IVqAnWk&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=PzLWGRLY02Y


dagens skratt*

Av Elin Björklund - 8 november 2009 17:30

  

Vart är det fina skånevädret?
det är bara en av mina hundra miljoner funderingar som snurrar runt, kan väl erkänna att jag varit där förut. alltså där allt snurrar. Man skulle kunna jämföra det med en ordentlig hjärnskakning, helt enkelt vimsigt i skallen.
Egentligen så är det inga värdsliga problem, bara mänskliga jobbiga tankar som skuttar upp åt olika håll.
Som varför måste man tappa kontakten med dem man älskar att umgås med? varför hör folk som inte hört av sig på flera månader av sig helt plötsligt? varför vart mitt liv intressant nu och inte förut? varför har jag ingen matlust? varför vill inte mona det jag vill? varför, varför, varför? vilket konstigt ord egenligen, lite jobbigt när man tänker efter. för på frågan varför finns det alltid en miljon svar, beroende på vem man frågar. så det ordet lägger jag i högen: ord som är dryg
i den kategorin ingår redan vänta. Det är det värsta ord jag vet, vänta.. hur kul är det lixom? vänta på mat, vänta i en kö, vänta på att det ska sluta regna, vänta på att väckarklockan ska ringa. vänta nu.. hur roligt låter det ?!
nej usch.
men, ser man bara positivt på saker och ting så ser man igenom alla dumma kommentarer, allt svek allt tråkigt. det gäller bara att ha rätt inställning, jag försöker var positiv!
men, självklart som vi diskuterade här hemma för ett tag sen, alla kan inte vara glada jämt.  Men man kan åtminstånde anstränga sig för det är ingen som uppskattar en bitterfitta.
då blir man bara tråkig och gnällig och kan jämföras med en 70årig kärring som hamnat i klimakteriet, har svamp mellan tårna och en katt som bits!

KUL!

har man bara rätt inställning så går allt

Av Elin Björklund - 8 november 2009 11:24

nu kan jag känna mig stolt över mig själv, har precis gjort klart mitt teori arbete på morgonen, sjukt duktig känner jag mig, tänkte sätta mig och skriva mina riddagböcker nu också!

Och grattis pappa på fars-dag!

ska käka lite frukost innan jag går ut till monisen och lunchar också (: tur att hästen har bra vanor iaf!
förresten, igår var också en såndära kreaktiv dag, red nehru, hjälpte carro, städade lite, hoppade monisen, och var iväg på en otroligt trevlig tripp på kvällen, som avslutades med en trött tjej som somnade framför filmis! classiker.

updt mer sen.

Av Elin Björklund - 7 november 2009 14:54

               Sådärja!

lite bilder på vad som hänt på senaste, vi har varit ute och ridit i det fina november vädret, skönt att bara kunna ha en väst på sig under november månaden, dumt bara att inte alla dagar är så..
vi har varit och hoppat carros häst i ridhuset på granelund, testat kameran lite, ridit skolhästar och ridit monisen.

ska ut till mona nu, hoppning står på schemat och lite fotografering när jag ändå är igång med kameran.

TJING

Av Elin Björklund - 7 november 2009 14:15

bildbomb utlovas ;)

Av Elin Björklund - 6 november 2009 23:38

   "mår magen bra, mår människan bra"

Av Elin Björklund - 6 november 2009 20:25

superstressig dag, resulterar i näsblod för vissa ;)

nu avkoppling i soffan, kudden och mobilen är med. TJING

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards