mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Elin Björklund - 17 juli 2010 16:14

idag var det tävlingsdags igen, tredje gången för mona nu.
vårt mål för dagen var att mona skulle känna sig duktig och bra, så vi bara skulle hoppa några språng på banan (om vi ens skulle komma dit!)
resultatet blev att hon var cool lugn hela tiden, hoppade skapligt på framhoppningen så vi vandrade bort till banan och hoppade lite inne på banan.
hon tittade lite på flaggaren vid första hindret och hann inte uppfatta hindret förrän försent och stannade. hoppade på andra försöket och det flöt på till hinder nr 4, där kollade hon på något igen och stannade. hoppade på andra försöket och fortsatte även att hoppa fint på följande hinder. därefter utgick jag..
då målet var att hon skulle hoppa några hinder bara för att skolas och att få känna sig bra så räckte det där. hon var jätteduktig och jag är nöjd, så vi följer målena vi satt upp.

efter en lyckad dag så har jag nu kollat upp lite tävlingar som jag tänker åka på, matfors den 22/8, där blir det 1m + 110.
och sen är det köpinge den 28-29/8 som är lok/reg. så får vi se vad det blir för klasser där :)
efter lite samråd med carro så ska vi även åka till botkyrka i sthlm i november, .. lite långsiktig planering, meeen! jag gillar't!

förresten så har det kommit upp lite bilder på min lägenhet nu också, på deras hemsida (alltså, där jag ska bo nu i strömsholm)
http://www.erikslundsgarden.se/ klicka vidare till lägenheter. finfint! alldeles nytt och fräscht, mona ska bo i verkstads-stallet :)

avlastad och kontrollerar ängen/"lägdan" lite

rider fram lite

innan vi går in och debuterar vår 110

hästen är lastad och redo för hemgång!   


nu är jag verkligen helt slut, så det blir nog en tidig kväll för mig ikväll.

puss!

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards