mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under februari 2011

Av Elin Björklund - 3 februari 2011 22:06

Godkväll!

denna dagen har varit väldigt slapp och skön, precis vad jag behövde.. komma ifrån stallet lite och känna att jag kan göra något utan att ha ont i den dumma ryggen. Det går åt rätt håll men är fortfarande inte bra, så efter lunch åkte jag och Carro på stadstur!
Vi började med Ikea, där det inhandlades doftljus (vilket behövs i en hästlägenhet), En ny tvättkorg (då den andra bröt benet pga. överbelastning) och lite glödlampor. Exotiska IKEA,.
In på kicks och köpte mascara, din sko och köpa skor till carro osv.. donkan och åt glass sedan vidare till glada hästen i spiltan, Carro provade stövlar men har även hon insett att man måste specialbeställa ;)
Blev lite foder till mona iaf.

Vidare till Hööks och inhandlade två nya ridtröjor till mig själv och detta fina pannband. Passade mona super, även om jag blev besviken på mitt inplanerade köp av det äkta swarowski ? pannbandet som blingar i silver och rosa då det inte finns med brunt läder... dumt.

Såå, sammanlagt var vi i väg 5,5 superhärliga timmar.
Justde, ted fick en riktigt fin tröja också. undra hur många pepparkakor jag ätit? ;o

puss     

Av Elin Björklund - 2 februari 2011 12:35

Goddagens!

tänkte slänga in en bildbomb med bilder på våra skolhästar som går hopp-hopp och även en som går med hoppning 1 (nivå 120)




Best Seller, f. 2000 e. De Niro - Bonaparte. Rids och ägs av Pernilla Almblad och går med i hoppkursen, är tävlad 130.   

Zonette, f. 2004 e. Santa Cruz VDL - West. går med i hoppning 1. Rids för tillfället av Camilla Hinas Gradin, som rider hoppning 1
  

Eucalyptus "Calle" f. 2003 e. Prestige VDL - Willibald. Rids av Carolina Skjödt  

Il Duce f. 1996 e. Irco Mena - Cortez, rids av Therese Rudsberg  

Påväg till dressyrlektion för Åsa.  

Alla förbereder för sina lektioner.

Wetina rids för tillfället av en tjej ur kursen Högre rid. Jag har skadat ryggen på något sätt och vilar denna vecka vilket innebär att även mona gör det.
Ted är underbar och lagar mat, tar hand om mona och mig vilket uppskattas supermycket.. undra vad jag gjort utan honom?!   

Dags att vila lite nu innan stalltjänsten sätter igång igen, ikväll ska jag kolla på hoppträningarna för daniel och få ännu mer inspiration. vi får ju lixom ingen ;) tsss... kan skvallra om att Jens kommer in och rider våra hästar ibland och pepptalkar med oss och ger oss bra feedback, vilket är sjukt lyxigt. tråkigt att det bara är några månader kvar på detta underbara ställe!

puss   

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards