mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Elin Björklund - 1 september 2010 21:29

tänkte jag skulle ta och uppdatera lite om hur jag har det i skolan och vad vi har för oss på dagarna!

Denna vecka har jag stalltjänst vilket innebär samling 06.55 i norra stallet (det vita som är på stallplan för dem som varit på strömsholm). Därefter har vi haft ridlektion där vi idag har roat oss med att ha sitsträning, jag red även min skolhäst för första gången idag, Clarissa f. 2000 e. Quite Easy - Parnass vilket är ett speciellt sto som har sina egna idéer för sig när hon inte får som hon vill. Hon har även idag visat att hon kan använda sin rygg till mer än att hoppa.
Vi hade iaf sitsträning på lina först, där vi mestadels koncentrerade oss på att stå i lätt sits och vara rörliga i sadeln, därefter jobbade vi i galopp över en bock för Daniel.
Vid kl 10 så var det dags för hagbyte, då sex hästar fick gå in och sex hästar gå ut. På så sätt får de flesta hästarna komma ut i hagen på dagarna, de motioneras annars på annat sätt så de får röra sig fritt i alla gångarter precis enligt den nya lagen.
"vilopaus" fram till lunch fodringen och hagbytet kl 12, där vi ägnade tiden åt att ta hand om utrustningen, efter stalltjänsten så blev det lunch och lite härlig avkoppling.
13 började vi en genomgång på alla lärare och arbetande på RS så de fick presentera sig ordentligt,.
kl 14 dags för hagbyte igen och rast.
kl 15 var det sista delen av stallintroduktionen.
kl 16 var det sista stalltjänsten för dagen och fixa allting där, vanlig tid är vi klara vid halv fem kvart i sex. men blev klar tidigare pg.a lite tidigare start idag.

Sen blev det hem och fixa mona lite snabbt, käka och sen slänga sig iväg till skolan igen där vi hade inspark med alla inriktningarna =) .. önskar jag vunnit första priset som var en lektion för Jens Fredricson, men det kommer fler dagar, vårt lag var iaf duktigt! uppskattad kväll med lite fika och trevligt sällskap!

nuuu, ska jag vara sällskap åt hjärtis!

PUSS

Presentation


Här kan du följa mig genom mitt liv med hästar, vänner och jobb. Den största utmaningen är att lära känna nya staden Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards