mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Elin Björklund - 27 oktober 2009 22:23

Tjosan!

usch vad drygt det är att bo som jag gör ibland, för är några sur så slutar det alltid med att nästan hela huset är jättegrinigt och alla stör sig på varandra osv. Det har verkligen varit en sån dag idag, men samtidigt så är det såklart tvärt om också! Är några glad så är de flesta glada, och då brukar vi roa oss med att sjunga allsång i köket tillsammans.. bara som ett fint exempel ;)

Imorse så klev jag upp tidigt och släppte ut hästarna här hemma. Jossan var gullig och hjälpte mig också, så det gick fort.
Efter det hade jag foderlektion, har inte förstått varför hon inte har lagt upp lektionen som hon gjorde idag tidigare för?! alltså, nu förstår man ju... spännande människa!
Efter lektionen så åkte jag och Pernilla hem och red, vi tog oss en tur till flyinges terrängbana.
mycket konstigt var allt på flyinge idag iaf, det tog sin lilla tid att komma igenom. Det fanns så mycket att titta på enligt mona.. knasiga unghingstar, traktorer, människor på cyklar, fyrhjuligar osv, uppenbarligen konstigt ur en 4årings synvinkel.

På terrängbanan travade vi mest runt, sen red vi lite runt körhindrena alltså cementklumparna. Jättebra träning till att få hästen att böja sig, men vi lattjade mest runt eftersom att monas hjärna nog redan snurrade i 300km/h.
Vi passade på att gå genom massa vatten, kika lite på hinder och gå över bron osv. Först gick hon också sista biten hem, hon ryckte bara till en gång vid vägen. duuktiga monisen!
"Lilla flyinge" ett kör-hinder, i form av flyinge i mindre format! :) Justdet! Flyinges enda backe ligger precis bakom! ska klättra där någon dag minsann!
  Ett till kör-hinder i form cementklumpar, där vi cirklade runt ett tag.     3 stockar som man kan hoppa åt lite olika håll.


Såå, det var min dag, nu ska jag fortsätta med hästens magsmältning innan jag somnar!

PUSS! 

Av Elin Björklund - 27 oktober 2009 14:26

stressar som vanligt, nu blir det flyinge med pernilla :D

monisen ska få hälsa på terrängbanan ;)

Ovido - Quiz & Flashcards