mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin Björklund - 8 oktober 2009 12:36

kom att tänka på en sak nu, det finns mycket ställningar, byggställningar, jobbanställningar, beställningar, sexställningar.. jag har en favoritställning som jag intagit nu,. Ryggläge! med datorn på mage i sängen. pratade nyss med pappa, då blev jag pigg och hämtade datorn.

Gjorde för någon timme sen min livs första tenta, gick nog inte helt toppen.. men, man kan ju hoppas att man blir godkänd, blir man inte det jaa då får man ta nästa chans!
Foderövningar har också stått på schemat, sen hem och luncha mig och mona.
hästen var svälld i benet i morse, men nu .. inget! så ikväll blir det en skritt-tur, så får vi se sen..
nu måste jag ut och mocka, Pusss!


  

hrm

Av Elin Björklund - 7 oktober 2009 19:29

   Dagen har faktiskt varit ganska okej, jag kom in skapligt tidigt ikväll.



Klockan ringde vid 6 imorse, upp fodrade hästarna. Och vad möter jag i en av foderhinkarna?
joo, en MUS! jag skrek som en galning och hoppade upp och ner, (tårarna var fruktansvärt nära) tills Jossan kom och lyfte upp hinken. usch!
Sen runt halv 9 var det Teori med Lasse, och på eftermiddagen dressyr för Mette, Vi jobbade med skänkelvikningar och tempoväxlingar, Nehru var såå fin idag. så idag myste vi lite..
 ÅH nu kom paniken, SHIT skulle ha varit till flyinge nu, och borstat av nehru, ringde till Pernilla nu och gullungen hade redan varit dit, och då tog hon nehru ocksåå, en guldstjänrna och en puss till henne.


Monisen är inte så svälld längre, utan hon är ganska fin, en "ärrbildning" eller något kan vara det som uppkommit av såret, annars är hon ganska fin, så vi myste lite efter longeringen idag.


nu blir det plugg inför tentan,  Och justdet!
Det är nog inte meningen att jag ska ha piercing, har tappat 2st nu på 2 dagar :( lite ledsen är jag, men jaa ska se om jag hittar någon att beställa, måste ju om jag ska fortsätta tappa dem såhära.nejnu är jag stressad igen, skyndaskynda!

19år  
Önskar jag kunde vara happyface, men det blir man inte när man har massa jäkla pluggande att se fram emot.
lång dag kommer det bli imorgon också, förhoppningsvis kommer jag hem någon timme på dagen så monisen kanske kan få motioneras också, så får jag sätta mig med massa plugg efter det.
Hoppning för Ankan imorgon igen iaf! hoppas bara på att Nehru är med mig imorgon igen!
Väntar på ett regntäcke som mammsen skickade ner, hoppas det passar..
Nejnu är det dags för böckerna och mig att hoppa i säng och mysa tillsammans. Det är ju trots allt stalltjänst vecka, kl plingar 20 över 5.

Godnatt!

Av Elin Björklund - 6 oktober 2009 21:28

skyndaskynda, flyingetempo här.

Skolan exakt hela dagen, hemmkommen vid halv 6, stallet hemma till halv 7, in och duscha och äta till kvar över 7, då gick taxin tillbaka till flyinge för möte ang. breedersveckan..

SJUK dag,
meeen, vi har fått våra nya fina tröjor från SLU, fula, men sköna!
Nehru var fin på uppvärmningen på hoppningen, jag kastar mig över honom så minus poäng på mig.
Nu, blir det bullar & mjölk med goda vänner, sen blir det plugga och sova.

min häst är skadad också, så jag känner mig lite dooown. dumt.
happyface

Av Elin Björklund - 5 oktober 2009 18:29

Usch och fy på mig, jag är så otroligt lat, jag borde verkligen börja plugga nu.
meen, det finns så mkt annat roligt att göra!

   som t.ex att rida min supersöta häst, hon var superfin idag så idag är hon dyr.
dressyrade hemma på banan, och hon skötte sig super hela tiden. och visst är hon söt i sitt nya blingbling;)
Sen finns det såklart annat roligt att göra också, ritade av carro på tavlan..   
hon har bestämt sig för att köpa UGGS, alltså, till hennes stora vinterjacka osv. hon kommer att se ut som en pensionär, för jag lovar att dedära uggsen kommer att bli snedgådda =D haha, ååh så roligt jag hade när jag målade, tårarna sprutade på mig och carro! och, köper hon inte en liknade mössa som på bilden, då köper jag en till henne!

Ikväll och hela veckan blir det pluuugga. usch, det är t.om tråkigt att skriva det.
men, trion har iaf skickat in ett arbete idag, och jag har lämnat in riddagböckerna, toppen!
justdeja, det är ridvecka nu också, inkl. stalltjänster osv. Nehru är en trög häst.

PUSSS   

Av Elin Björklund - 4 oktober 2009 14:25

Tjosan!


idag är en tröttis dag, seg som bara den. vaknar av att Eve kommer in och säger att mona sparkat mickis, och stuckit iväg. kuligt! men det hade gått bra, så nu står hon i en annan hage närmare stallet.


gårdagen spenderades med moster hela dagen, så mysigt att få träffa henne igen!

vi började med våran specialité, frukost!

så skönt att bara få vara med henne hela dagen, avslutade med middag i sandby och en avskedskram på stationen.

Kvällen spenderades med fest-gänget, spårade ur lite. helt okej kväll men jaa, jag var nog lite väl trött kanske.


hagen är lagad nu, monisen ska få gå till flyinge idag.

bilder kanske kommer ikväll, tjing

        

Av Elin Björklund - 2 oktober 2009 19:53

http://unexpectedturns.blogg.se/



hääär är jag idag på jägersro ;) Sicken bejb!

Av Elin Björklund - 2 oktober 2009 15:06

idag har varit en riktig mysis dag, mysiskläder har suttit på mig i princip hela dagen!
åh, så skönt det har varit! längesen man knatade runt i sådana nu.
klev upp strax efter 6, sökte reda på lite varma och gosiga kläder, fikade och fixade lite hos mona.

"Taxin" var här kvart över 7, då styrde vi mot jägersro!
Vi skulle ju leka proffs-kuskar idag, myste lite på ärten innan våra hästar var klara.
Jag lovar att jag knappast varit snyggare än idag, hur mkt kläder som helst, världens skönaste inställning och kände mig otroligt cool i kör-glasögonen. med ett leende på läpparna fick jag hjälp ut ur stallet innan vi körde iväg.
Så sjukt roligt är det att köra, fick t.om köra fort! otroligt imponerad att jag fick följa med på det, men lilla hästen jag hade var snällis!
Körde en till buse, då var jag lite mer med på vad som hände och vart allting skulle hända (;
Ångrar nästan nu i efterhand att jag inte hade kameran med mig, så hade ni fått något att skratta åt.. men vem vet, jag kanske ser ut så fler gånger?

Nu på eftermiddagen har vi varit till Dalby och handlat lite nödvändigheter.
ikväll blev det inte som vi tänkt, men spontaniteter gillar vi!

Av Elin Björklund - 1 oktober 2009 13:53

Tjosan!

idag är en såndära funderar dag, man tänker på mycket, man gör lite, och tänker lite till..

Jag menar.. blåbär, hederliga blåbär som finns i skogen, sådana brukar jag plocka hemma, och när jag ska tina dem i micron så brukar de aldrig, alltså aldrig någonsin blixtra i micron?!
Varför gör mina köpta blåbär det för? det har varit ett stort frågetecken i två dagar nu ?
och sen, det är faktiskt 2009. och jag köper en kamera med vanliga standard batterier.. finns ens det?
dumt, eftersom jag redan lyckats göra slut på dem och knappt fått in bilder på datorn.

Sen är det så klart en miljon andra tankar som snurrar, men alla delar jag inte med mig.

jag och carro sitter och planerar om hennes "systembolags-oskuld" som hon så fint kallar det.
party imorgon, så vi får väl se vart vi hamnar.
lördag blir det förhoppningsvis mys med moster hela dagen, men det kan ju ändras fort. och då blir det mysdag själv antar jag.

kör proffs-kusken elin på jägersro imorgon?

Ovido - Quiz & Flashcards