mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Elin Björklund - 13 december 2009 14:43

  
Såhär mysigt hade jag i fredags morgon, helt själv i huset, nystädat, lugna favoriter på radion, klockan var halv 7 och jag kunde breda ut alla mina böcker och verkligen lägga ner tid på plugget, helt klart första dagen som jag känner att jag har bra studiemiljö!
att ha bra studiemiljö är superviktigt tycker jag, det är grunden till att man ska kunna läsa sina läxor och verkligen göra något vettigt, sen måste man såklart ha en studieteknik. min är att skriva allt hundra gånger, då fastnar det bäst!


tänk om alla mornar kunde vara som i fredags, tänk vilken bra start på dagen det skulle vara då. Alla andra kom hem där runt åtta, halv nio. Då åkte datorn in på rummet igen, samt böckerna.
Imorse funderade jag mest på vart jag var, var supertrött eftersom det blev ganska sent igår/imorse. Men, med Ted nere vid mina fötter och med öppnade ögon så insåg jag ganska snabbt att jag somnat på Disses soffa efter en otroligt rolig gårdagskväll!
Vi började med att köra stor förfest hos oss här hemma, super mycket folk kom och vi hade jättetrevligt, för att senare på kvällen åka till Alnarp. Första gången för mig, och förhoppningsvis inte den sista! Efter en kall promenad på skånes mörka vägar, så kom T & D och mötte upp oss med cykel. Sjukt kallt var det, men samtidigt.. hur ofta får man åka cykel i december klockan fyra på natten? lite galet, mycket roligt!


Mona går på vila från och med denna vecka, då jag har sjukt mycket i skolan just nu, så får hon någon vecka vila och tänka över lite som vi gjort på senaste.
Så satsar vi mot tävlingssässongen i slutet på December/ början på Januari.


pusshejs! 

Ovido - Quiz & Flashcards