mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Elin Björklund - 29 december 2009 13:37

snabbt inlägg.
stalltjänst, jägersro, stalltjänst, lunch, flyinge och rida dressyr för bosse på maggan, stalltjänst, mona, äta?


skynda skynda


----------
nu har jag äntligen hittat hem, morgonen började med att alla hade stalltjänsten gemensamt. vilket gick snabbt och smidigt!
vi körde till jägersro, med viss tveksamhet vart vi skulle svänga, men det gick ju finfint! Väl framme chillade vi lite i bilen innan vi vågade oss in i gymnasiestallet.
där vi vart lite presenterad för hästarna osv, därefter skulle vi dela in oss två och två, radarparet lyckades såklart välja den allra suraste hästen på hela stället som bara siktade efter oss mest hela tiden. Toppen!
Carro fick lära sig sela och sätta på en vagn, men lät mig köra först.
Det blev en tur upp längs slingan, sen in på "banan" och köra 2 varv, ett lite snabbare, självklart var våran häst en sån som gillade att studsa och falla i galopp också, dumt.
Carro skötte sin körning toppen, såg proffsigt ut. Dumt nog så hann vi aldrig hälsa på Stjärnan och Oopsan! dumt, men såg iaf ärten när jag körde förbi!
få kanske våga mig tillbaka till jägers med en morot eller justja, nu förtiden 2 morötter en annan dag.


tillbaka på flyinge så avslutade vi lunchstalltjänsten som Emelie & Johanna påbörjat. Hem och slängde i sig lite mat innan vi åkte tillbaka igen.


Denna vecka rider vi HP2's hästar, trevligt! jag har fått "maggan" aka. Magica de hex. trevlig häst, men som kräver en hel del teknik.
Bosse hade roliga övningar, och han är bra på att säga hur man ska göra! Galna hästar från UP var det där också, så de var roliga att kika på.


Em-stalltjänsten flöt på bra, och monisen var glad när jag kom hem!
ska försöka börja gå med henne nu snart, så jag kan sätta igång henne när hon fått brodd-hål =)


låångt tråkigt inlägg utan bilder, men kanske någon har sen dagen?


PUSS
  mitt nya tävlingsskåp, pappsen fixade dit mitt namn nu över jul!
Charmigt kort på mig och ellie, ;)

bjuder på lite kort sen jul-veckan så länge  

Ovido - Quiz & Flashcards