mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Elin Björklund - 3 januari 2010 21:59

jobbandet har flytit på idag, alla hästarna är motionerade.
alla utom min egen, men tanken är att hon ska sättas igång imorgon.
ev, så ska hon få knata ner till flyinge och lösgaloppera. men vi får väl se! :)
isf lovar jag att kameran åker med, eftersom hon lär vara glad åt att få springa lite, lilla stumpan <3

vi har fruset vatten i stallet nu, mindre roligt! och det är kallt, men inte jättekallt. Så hästarna trivs nog ganska bra eftersom att kyla brukar bidra till bättre luft, vilket vore bra nu när stallet är fullt nära på 2 boxar, som fylls ut imorgon på dagen.
Huset är fullt igen, skönt på ett sett. man vänjer sig vid att man är fler snart (: vi har ju varit så få personer, vilket självklart också är jätteskönt!

alla sätter igång massa tankar hos mig, usch! jag går verkligen in i mig själv och går igenom saker om och om igen, hundratals gånger. Även om jag inte behöver, då jag aldrig någonsin får svar på vissa saker.
pratade med mammsegull en sväng också, och hon tycker inte synd om mig? konstigt. tycker jag, men det är ju tur hon tycker synd om någon annan iaf! det är väl lite okej då, menvafan.
och jag kanske är sådan som de säger. kall, självsäker och stark i mig själv.
trodde det var bra saker, och visst är det de. till en viss gräns tydligen.
men Bit ihop eller bryt ihop! eller bryt ihop och kom igen.
förlåt om jag är lite väl kall ibland <3

Så, då har jag fått skrivit av mig lite också, allting kanske inte är självklart för alla (: men, det är inte meningen heller!
PUSS

Av Elin Björklund - 3 januari 2010 12:33

ett snabbt inlägg från kalla skåne.
Brrr, det är -13 grader ute och jag håller på att frysa ihjäl!
Idag jobbar jag i gymnasiestallet där jag har haft 3 hästar att motionera.
I wallenberg har jag också 3 hästar att motionera. så det har varit full rulle nu på morgonen.
Fyra hästar är motionerade redan, och jag är matad så nu är det lite lugnt ett tag.
Sen i eftermiddag så ska jag motionera Nehru & Propell, och ha eftermiddagsstalltjänst. Sen blir det en sväng och hämta Eve, ska även hinna med min egen häst därimellan :)

men det löser sig, nu borde jag egentligen göra något vettigt.
men vettigt är ju vad man väljer att anse som vettigt! :)

Ovido - Quiz & Flashcards