mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Elin Björklund - 13 januari 2010 05:30

godmorgon.. igen


tiden har gått ganska fort nu när man har haft stalltjänst, det är redan onsdag morgon och resten av veckan har ett fullt schema.
Idag står det provtillfälle i hippologi på schemat på förmiddagen, för att senare idag ägna mig åt kursen hovvård på eftermiddagen.
blir nog bra, har nog antagligen lite hästar att rida på flyinge också innan mona ska ner och motioneras i ridhuset, gillart!
Det enda som är riktigt tärt är att vissa dagar drömmer man så sjukt mycket så när man vaknar så känner man sig inte ens pigg.. dumt, men när det är bra drömmar så antar jag väl att det inte gör något... tiden går ju trots allt fort!


positivt tänkande och en skön inställning så blir allt bra, nejnu måste jag skynda mig!


PUSS

UPDT
en liten kvällsuppdatering från dagen: muntliga syntesen var jag så nervös inför så jag nästan grät.. de kollade konstigt på mig uppe i fyrkanten när jag nästan grät mot pernilla, meeen jag hade nog inte behövt varit så orolig! Carro & Isabelle var jätteduktiga och superbra att vara med, vi löste problemet som jag rååkade sätta oss i, vi fick välja ämne.. jag råkade hosta fram Butta! alla i hästvärlden vet att det är ett stort diskussionsämne om FEI ska godkänna att man tävlar med smärtstillande i hästkropparna eller inte!
så våran uppgift var att disskutera fram en bra mall för en diskussion med Prinsessan Hai (?!) alltså, FEI's ordförande om varför vi nu var emot butta under tävling, huur svårt som helst! men vi löste det bra och vi var nöjda. Fick några saker vi skulle förbättra, men det fixar vi till nästa gång!

Efter Hovvårdskursen och stalltjänsten så promenixade jag och therese hem från korsningen, hem mockade och gjorde iordning pållen innan jag och linn knatade ut på en nästan timmes lång promenad! såå skönt!
Har hunnit med att kolla på hoppträningar på kvällen också, lastat en söt häst och dessutom hunnit äta supergod middag ( vuxenpoängen bara ramlar in nu ;) ) sååå nu äntligen ska jag bara lägga mig ner och dö i sängen, imorgon är det full dag igen!


godnattpuss!

Ovido - Quiz & Flashcards