mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Elin Björklund - 18 januari 2010 21:35

nuuuu, kära skånebor!


när blir det varmt i skåne?
det är antagligen inte som hemma där det börjar bli varmt i april ?!   

Av Elin Björklund - 18 januari 2010 12:20

Ny vecka, nya uppgifter!

Har varit ganska lugnt i helgen för min del, mestadels har jag bara haft stalltjänst och varit med mona. =) vi var ner till flyinge igår och red en sväng, duktig häst som har tagit åt sig det bästa av vilan!
satt och klippte ihop en film igår som bara jäklades, tur att man har linnsan <3
blivit en hel del prata i telefonen också, och dendära skypen.. tycker fortfarande att den är ett helt mysterium..

Idag har jag påbörjat en ny kurs i skolan: Körning, som vi kommer att ha i 8-9 veckor, mot hovvårdskursen. Så idag har vi fått en presentation av hästarna och en rundvandring och kollat på alla selar, bett, vagnar osv.. verkligen superintressant! jättegamla vagnar från 80-tal och äldre, minns inte allt! men verkligen superkul, så det är konstigt att man inte går och kollar överallt lite oftare, jag borde gå runt och kolla lite.. är ju faktiskt och springer runt överallt där, så varför inte titta in bakom lite dörrar ? ;)

Ett helt kaos i huset när jag kom hem nu, folk överallt.. skrikandes ?! såå, jag skippar nog lunchen idag och tar med mig lite mackor till fika ist, så får det bli!
Carro har shoppat idag, superbilligt! en gramantygel i läder och en förbygel med martingal och resårremmar (capone) för alltsammans fick betala 300kr, tror ni det kliar i shoppingfingrarna nu? (hästshoppar-fingrarna såklart) sååå, ett besök på ryttare och häst i rasten från per's lektion får det allt bli!

PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards