mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Elin Björklund - 31 januari 2010 13:17

Det har varit lite tunnt med skrivandet här ett tag, känner mig inte så super peppad till att skriva något nu heller, men slänger in lite bilder från senaste veckan. börjar från idag och går bakåt.   skåningarna säger: det blir ingen snö i skåne.. okej sa jag. Såhär ser baksidan på vårat stall ut idag, och det blåste storm nu på förmiddagen!

monisen tycker att det trots allt är ganska okej med snö, även om hon ser ut som en snögubbe varje dag hon kommer in.      Jag och Moa köpte kattmat till Jens häromdagen, lyxmat tyckte han! mamma & pappa, jens vill följa med till sundsvall i två månader innan han flyttar till strömsholm...? (snällasnällasnälla)

Jag var och inhandlade ett nytt innetäcke till monisen i veckan! hon är helt klart nöjd med det.. gissar jag iaf, jag är ju nöjd?
  
Vi har gjort en uppgift på skolan.. kolla några hästars tänder. här är Courage's tandrad, inte den exemplariskaste?! jag set.. men helt klart imponerad över hur han ser ut.. normala hästar har 6 tänder i övre tandraden.. han har 7, den som pekar lite snett där är hans sjunde tand.. de längst till vänster är hans "canintänder" såå, jag tror vi hittade en väldigt rolig häst som vi kan diskutera omkring sen.  

i torsdags var det bra väder, så då passade jag på att ta mig en promenad ner till flyinge i det fina vädret, hur skönt som helst!
  
Carro har även pysslat lite, även om stavningen inte alltid är rätt så blir det rätt till slut!
Tjena kexet - står du här och smular?!

Det var veckan som gått, nu ska jag iväg och tröstshoppa.

PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards