mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under december 2009

Av Elin Björklund - 24 december 2009 15:08

goddag!

Hoppas alla har haft en toppen dag hittills, det har iaf jag :)
Jobbade hela förmiddagen, roligt med nya hästar.. även om jag fick jaga en hingst som lyckats hoppa (?!) ur hagen i ca 20 minuter, ana hur rädd jag var att han skulle springa upp till sto-hagen..

När jag kom hem så åkte vi till familjen. ambrosson, kan man sakna en familj så mycket? sjukt. känns nästan som ett andra hem ju. :) alltid så gulliga.
Hälsade på hästarna en sväng också och gav julmorötter, (min lilla monis hemma, inte en enda morot la jag fram till henne innan jag åkte :/ )

Åkte sedan vidare till macken och gav matilda en julkram, åh så roligt det var att se henne!
Sen vidare ner till kyrkan och tände ett ljus och ställde på morfars grav.
nu är det snart dags för duschning och sen åka till mormor =)


jag är som ett barn, helt lyrisk över julklappar :D*

Vikingur hade sjukt mkt vinterpäls! som en björn.  

 

Småhästarna, kandi ville inte vara med på kort helst ;)  

Av Elin Björklund - 23 december 2009 22:14

tjosan!

idag har jag faktiskt hunnit med en hel del.      

var ut med hunden på morgonen, mys!

Mamma har pyntat jättefint.



och denna bjuder vi på! hahahaha ;) chaaaarmigt!

nejmen, idag har det blivit lite hästaffärer, birsta city för att handla in de sista klapparna, handlat mat, varit och grattat mormor som faktiskt fyllde år och pyntar granen nu ;)


men nu måste jag nog sova, jobb imorgon!

PUSS   

Av Elin Björklund - 23 december 2009 11:35

Ojojoj, vilken sovmorgon jag tog mig. fick panik när jag vaknade och kastade mig upp, för att gå ut till ett stendött hus? Tydligen är det vanligt med sovmorgon här i huset när man är ledig, men det funkar ju inte.. bara att göra ett ryck och ut och släppa ut hunden.
Mys-vovven, massa mys nu på morgonen, tror jag varit mer på golvet än uppe på stolen, i like it!

världssöta sms, men jag borde väl fylla på telefonen kanske, och egentligen så borde jag väl kanske fixa en ny också, men det är ett senare bekymmer.

Dagen till ära så ska jag åka in och drömma mig bort i hästaffärer och sen åka och handla mina älskade små saker till julbordet (köttbullar, potatis, brunsås & lingonsylt! julskinkan får inte glömmaas! ;) ) sen blir det såklart åka till mormor som fyller år också, träffa släkten lite, utom matilda! dumt..
men vi skulle ses på söndag så skulle jag åka och kolla på hennes nya lilla häst, Kul! vissa saknar man bara mer än andra, så är det.

åh, jag är så nyfiken så jag håller på att gå i taket :| :D

Av Elin Björklund - 22 december 2009 18:13

.. lite halvtaskig uppdatering nu på senaste!
men, jag har haft så mycket annat att roa mig med. det har varit party i helgen, Linnsan har varit och hälsat på, huuur mycket snö som helst har det kommit, vi har tolkat efter svarten (jaa, i skåne) ?!! varit och ätit världens bästa frukost, haft underbara dagar, blivit bortskämd som en liten snorunge och bara mått bra.
alltid tråkigt att åka och säga hejdå, men positivt tänkande så går allt!


Eve, på våran tolknings-häst: Svarten!   

  

Ted, när han precis nääästan craschat in i cyklarna ;)
  

Jag sitter nästan i snön, efter Eve's smarta idé att köra ut på ridbanan med pulkan ;) menmen, det gick det också.


Flygturen till Arlanda gick kanoners, lite försening från sturup bara men, det gick ju finfint!
sitter just nu på arlanda och funderar på ifall jag ska försöka kila iväg och köpa någon drick-yoghurt och mysa lite här vid de stora fönstrena.. måste även försöka hitta vart jag ska någonstans, eftersom jag inte är någon direkt van resande..
Det dummaste är ju såklart också att jag i princip fortfarande inte har någon röst kvar =) men den har börjat komma tillbaka!


uppdaterar kanske sen!


PUSS

Av Elin Björklund - 19 december 2009 10:32

idag mår jag bra, mycket bättre!


bästaste carro&eve som fick mig på toppenhumör igårkväll<3
vi hade akrobatik på köksgolvet, sjöng till tigerlåten, åt massa godis och ritade en ny gubbe på kylskåpet.


Stalltjänsten imorse gick galant, nehru har fått sin helgmotion.
monisen har fått ny hagkompis, mamma&pappa jag har film, skickar den sen!


ikväll blir det nog roligt :)
PUSS  

Av Elin Björklund - 18 december 2009 14:54

... och bara 4 dagar kvar tills jag är hemma i långsjön.
ååh, vad jag bara vill åka nu nu nu, fast jag vet inte om jag vill åka hem, eller vart jag vill åka. bara försvinna ett tag, men jag vill nog bara mest hem.
Hem och mysa med familjen, hunden och vännerna.
saknar dem sjukt mkt idag, jag känner mig längre ner än lägst nu.. dagen var väl bra till en början, men nu vill jag bara ligga i sängen och räkna rutorna i väven på min tapet.
Tragiskt?! ja.

ikväll ska jag bara vara själv, inte riktigt som planerat. men det är som sagt var inte värt det.


"Vem möter blicken och vem tar sig tid
vem orkar drömma om mer
för var gång du vågar se in i ett liv
är det dig själv du ser. "

Av Elin Björklund - 17 december 2009 11:54

idag är en perfekt dag för 2 inlägg ;)

eftersom det antagligen kommer in bilder/filmer från i eftermiddag sen så får det bli lite vinterbilder nu :) Det blev vinter i skåne också, här är utsikten från ridbanan
 

Mona gillar snön hon också 

  


Hon är bara så söt   

Av Elin Björklund - 17 december 2009 08:33

oj vad tiden går fort!
nu är det snart dags att åka hem från skåne, eller hem och hem.. det här är ju mitt hem =) trivs bra i skåne, men det ska bli skönt att åka hem och  träffa alla igen.
idag har vi reservtid på ekonomi-lektionen, vilket innebär massa tid till att plugga tenta. Så det är snart dags för mig att sätta igång, jag har bara så sjukt ont i halsen idag, ni vet sådära så att det gör ont i öronen att svälja.. mycket dumt!


Från igår tills idag har det minsann kommit en hel del snö här i skåne! tänkte ta med mig kameran ut sen, även om det lär försvinna. men det ser ganska kallt ut!


I eftermiddag har jag Hoppexamen med Peter, jag är äckligt nervös! men, jag hoppas inte jag klantar mig.. för hoppningen är ändå den som gått bäst hela denna termin.
Funderar på att dra en resa upp mot nordvik när jag åker hem. btw lixom, hälsa på Yannic och hästarna och ev... jaa


menmen, PUSS

http://www.youtube.com/watch?v=udNtpOWcskg

älskar den låten, går för fullt nu ;)

Ovido - Quiz & Flashcards