mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under december 2009

Av Elin Björklund - 9 december 2009 13:31

kort dag idag, vilket känns helt okej!
då det är mockat och färdigfodrat till mona, det är bara ett litet pass på banan kvar, och massa mys såklart!

igår så red jag ut själv på mona, hon var jätteduktig! vi travade på en hel del, något spänd men hon skötte sig jättebra, även om vi mötte galna rådjur.
Så nu ligger hon ganska bra till på plus-listan, bara att hoppas att det håller i sig till morgondagens hoppträning!

alltså, jag har noll motivation till att plugga, men det är ju såklart ett måste, men det är drygt.. menmen, kanske dags att sätta fart ut till stallet så man blir klar och kan plugga någonting idag.

PUSS
                  

Av Elin Björklund - 8 december 2009 21:46

  
Min mamma & pappa är världens bästa!

Av Elin Björklund - 8 december 2009 12:27

hallå!

idag var det en betydligt trevligare prick bakom rutan på chokladkalendern, en måne till och med! söt sak, och chokladen smakade bättre.
dagen till ära har jag hunnit ha en mycket bra lektion med per, mockat och fixat allt till mona och dessutom hade jag utsläpp av alla hästar hemma i morse.
Nu ska jag snart åka till skolan för att ha lite teori, och sen åka hem och våga mig på att rida ut själv på monisen. Det har ju trots allt gått bra de senaste gångerna, men man vet aldrig.

ikväll blir det plugga massa, och sen kanske om jag hinner med mig åka och kolla på när carro hopptränar. ska försöka filma henne lite också, men vore roligare ifall jag kunde använda riktiga filmkameran :P nu när jag ändå har den här hemma,

as usual så måste jag skynda mig nu..


PUSS

Av Elin Björklund - 7 december 2009 10:32

tjosan!


nu är en ny vecka påbörjad, helt okej med sovmorgon och alltihopa.
ska enbart träna mona att kliva på transporten ikväll och sen tömköra henne lite.
direkt när jag kom in så öppnade jag nummer 7 på min kalender, och vet ni?!
världens läskigaste gubbe var det på min choklad! visserligen log han, men usch vilken läskig gubbe.. tur att barnen antagligen är tuffare än mig, för faktiskt så smakade den inte lika gott som när det var en snögubbe på den.


Veckans schema ser ut som följande:
Måndag: lunchstalltjänst, plugg och lasta mona
Tisdag: lunchstalltjänst, plugg och lasta mona och rida.
Onsdag: lunchstalltjänst, plugg och rida
Torsdag: lunchstalltjänst, träna för astrid?
Fredag: morgonstalltjänst, tenta.


massa stalltjänster på flyinge! <3


-------------
updt

jennie! erik är mkt bättre än calle ;) mums!
monisen har börjat förstå livet som häst lite mer nu, hoppas bara att hon är fin på torsdag då vi ska hoppträna för astrid!

puss!

Av Elin Björklund - 6 december 2009 12:08

alltså, jag har varit helt död hela helgen, så sjukt trött.
inte blev det bättre av allergitabletten igår heller, sov till halv 10 idag,
upp och ut till hästen och har gjort klart där.
ska alldeles strax åka till flyinge och göra i ordning nehru.
sen blir det hem och plugga och ikväll blir det lastträning med mona.
saknar linn här nu faktiskt, lite drygt!

men tur det finns elektronik som gör att vi kan smida planer ändå.
ska försöka åka till stan något och köpa julklappar också, har inte så många kvar faktiskt.

nejnu blir det en macka innan flyingedagarna fortsätter!

PUSS

Av Elin Björklund - 5 december 2009 11:31

nu har vi kommit en bit in i december, nämligen helgen den 5-6 december då flyinge bjuder på flyingedagarna. I år med disneytema och arne weise, ingen jul utan honom?
Jag ska till skolan snart och göra iordning Nehru inför showen, ska ta med mig kameran och lägga in lite bilder också är tanken! =)


hade nämligen tänkt bjuda ner en viss kakis på showen, men lilla stumpan svarar ju nämligen inte. liiite dumt ;)<3


en liten fråga.. om man sover för mycket, blir man ännu tröttare och segare då? för jag är som ett vandrande lik och har sovit huuur mycket som helst dessa två dygn, knepigt.


förresten, Erik var sjukt bra på idol igår! shit jag är kär :D något mer som jag är kär i är min chokladkalender. Idag bjöd den på en chokladbit formad som en sko ;) den ni! (man är barn så länge man vill vara det!)

men nu har jag helt enkelt lite bråttom..

---------
UPDT

Fölisarna
    Nehru

Bodil som Lejon  
Mitt matvrak


Lite bilder från dagen, lägger upp lite mer på facebook.
men det är lite från den roliga dagen på flyingedagarna. helt klart har jag fått lite mer julkänsla, jens är underbar förresten! =)


allergisk reaktion ikväll igen, börjar ske lite väl ofta nu tycker jag.. så det är dags att åka till sjukan tror jag och göra såntdära läskigt test.. 

PUSS  

Av Elin Björklund - 4 december 2009 09:08

blev ingen updt igår, jag hade världens migrän och mådde riktigt dåligt.
så det blev tidig sänggång för mig igår, tråkigt nog. Jag hade verkligen behövt läsa, men Eve har lovat att rida Lambi åt mig så att jag kan plugga in det sista innan tentan, önska mig lycka till med den nu.


produktiv morgon idag igen, upp och täcka hästarna hemma innan vi åkte till flyinge och gjorde stalltjänst innan jag åkte hem och mockade och gjorde mat åt mona.
Nu sitter jag och ska läsa lite beteende innan jag ska åka till skolan sen.


Mona var snäll igår, första dagen hon står helt stilla när jag sadlar och tränsar.
stackarn fick dock stå i ca 15 minuter när jag skulle ta av sakerna, min kropp valde mellan att kräkas eller svimma då.. så jag fick sitta ner en stund och hålla på innan jag kunde gå in med lite hjälp.


men nu mår jag toppen med godispåsen brevid mig ;)
PUSS

-------------

UPDT

Tentan kändes ganska okej, vi får väl se hur det gick.
mona fick gå till flyinge och carro också ;) hon var finis, dessutom har hon fått en ny granne! toppen. :D

PUSS

Av Elin Björklund - 3 december 2009 09:25

gårdagen blev inte riktigt som planerat, jag borde nog ha legat kvar i sängen hela dagen.
men, mona var snäll i stallet iaf.. sen hade vi trouble, men jaa vi får väl försöka träna på bara.

idag känns fingrarna som om någon slår på dem varje gång jag rör dem sidledes, inkl blåmärken som en snygg accesossear på fingrarna. plus i kanten.

ikväll blir jag hemma, medans de andra åker ut på galej! känns lite sådära faktiskt, men samtidigt får man prioritera.

kanske en updt sen :) PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards