mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under september 2009

Av Elin Björklund - 15 september 2009 04:33

bruden som lyckas med allt? hon lyckades iaf göra min måndag rolig!
efter jag pluggat lite, och tänker att ååååhh. skönt det ska bli med lite fika och en dusch..
då kommer linn in och vill ha hjälp att linda en jättehandled. smaaart, efter lite övertalande så fick vi henne att åka till akuten, smart tycker jag.
Eve var supersöt och höll koll på bilen medans jag hjälpte Linn inne på akuten, vi kom vid 9 kom nyss hem. alltså halv 5. Superroligt har jag iaf haft. tyvärr så är jag superspidad så jag lär ju inte kunna sova.
Men iaf, åter till linnsan ;) ev en fraktur i båtbenet, ev inte.. gips i 2 veckor till att börja med.
Meeen, hon har iaf ett lila gips, sött va?

men hon är ganska glad iaf!

kände mig tvungen att dokumentera, då det är typ första gången linn är på sjukhus.

                  

Justja! och världens mest underbaraste Ted & Disse kom och hämtade oss på sjukan, körde runt oss tills vi hittade ett ställe som var öppet så vi kunde köpa mat! tuuuuusen tack!
nu borde jag väl egentligen försöka sova.. fast det lär jag nog göra på föreläsningen imorgon också ;)

TJING

Av Elin Björklund - 14 september 2009 10:05

Jag hoppas verkligen på en bättre dag idag, min arm är lite ond sen mona stack iväg igår.
men, jag kommer nog vara lite frånvarande idag, uppdaterar nog mer mot kvällen,
0730596626
PLING

Av Elin Björklund - 13 september 2009 14:27

idag är jag ute på vift hela tiden tycker jag, rätt okej dag än så länge.

Jag och Eve har varit på flyinges kvalitébedömning av 4 åriga hästar, såg några riktigt fina!

sen har vi varit hemma och fixat, diskat undan all äcklig disk och fixat i köket, bara "sop-utrymmet" kvar.

men det ska vi tvinga någon annan att göra.. inte mer än rättvist.


Nuu äntligen ska jag ut till min pålle och få göra något roligt, vi ska trimma lite i paddocken, känner inspiration från dagens titt på flyinge!


Finns på telefonen!

PLING

känner mig sjukt arg på mig själv, GÖR MIG GLAD!en nu är jag glaaad! :D Carro & Jenny har kommit heeeem.


--------------------------------

UPDT

M

HAPPYFACE



aja, känner mig helstörd ikväll . men det bjuder jag på, för på lördag kör vi igen! och jag är sjuuuukt pepp!fick ju ett eget litet "smeknamn" i helgen. Minst, F & K hahahaha! tack kära vänner!



Av Elin Björklund - 12 september 2009 12:36

spännande rubrik jag kom på idag!


igår så blev det en ganska bra dag, precis som jag trodde.. Mona var bäst när vi var ute, vi tog oss bort till galoppbanan och renodlade lite skänkelhjälper, efter ett tag så tog hon dem riktigt bra.

Hon tyckte att det var superkul att galoppera på banan, rochan var snäll och galopperade snällt som stöd åt min lilla häst, vi mötte även en traktor, massa storkar & 4 motorcyklar som kom bakifrån i full fart! TUUR att rochan är så snäll, och trygg. Så det enda min lilla pålle gjorde var att krypa ihop lite, men stannade precis där hon var. Duktig!


På kvällen tog vi och åkte till disse, efter en usel vägbeskrivning så kom vi iaf fram. jag hade iaf riktigt roligt.

blev dock ingen krog, utan vi blev kvar hos disse. lika bra kan ju jag tycka, haha!

blev inte så många bilder med mobilen, jag har iaf hittat en kamera som jag ska köpa nu.

gäller bara att ta sig till affären någon gång.


Det verkar inte som om matilda & viktor dyker upp idag, så vi får väl avvakta och se, vore ju roligt att träffa dem.

blev några bilder igår:

Sanna, Ted & Moa Sjunger lite Lejonkungen ?! mitt i alltihopa =]

Lisa blev lite trött, så hon tog en powernap


    


-----------------------

UPDT

tjosan!
fytusan vilken slapp dag det varit idag, otroligt skönt faktiskt!
den enda vettiga jag gjort idag är att fixa med mona, bosta & mysa samt vara på fölauktionen på flyinge.
Det dyraste fölet gick för 102 000:- inte billigt, men fölet var fint! Jämför man det billigaste fölet med den dyraste så var det ju superbilligt! och det kostade endå 25 000:-
Det var första gången jag var på en häst-auktion så det var spännande, och jäklar vad de försöker trigga folk till att höja priserna!
Jag vart så sjukt sugen på en fölis, sååå fin! svart med bara några tecken. ååh, hade jag haft 40 000, så hade den varit min.
Ikväll blir det nog bara lugnt, antar jag. sjukt tråkigt.. men vad gör man då?

Imorgon blir det kvalitén!

Av Elin Björklund - 11 september 2009 10:02

Tjosan!
känner att detta kommer att bli en bra dag, skönt att vakna upp med den känslan.
hästarna fick komma ut i morse, det var så skönt väder ute! klar luft osv..
tänkte jag skulle gå in och sova, men hittade viktor på msn, så vi har kollat på tågbiljetter till helgen ifall det blir så att de kommer. jättebra!
sen har jag vågat mig ner i källarn själv. PLUSPOÄNG till mig, usch! hatar källaren, men idag mötte jag faktiskt inte någon groda. så jag var happyface!
justja, mötte en groda igår, jag skrek och hoppade runt, anna blev chockad och bara garvade åt mig.. elakt!

ska väl ta och städa färdigt här, innan jag går ut och städar åt mona.
Förresten, vi har shortsväder.



    

Av Elin Björklund - 10 september 2009 10:35

   Lite ordning är det på mig iaf, jag har hållit på att fixa med Monas foderstat nu på morgonen,

Så tanken är att annicka på dille hemma i sundsvall ska hjälpa mig att fixa en foderstat, skickade nyss iväg lite information till henne.

Så det blir nog bra, visst klarar jag väl av att göra en egen, men det är skönt att ha någon som fixar den åt sig.

Kanske jag inte använder allt, bättre att fodra lite på ögat tycker jag. men aa =)

Sen hade jag ju sovmorgon som jag inte kunde utnyttja som vanligt, drömde massa shit. massa shit som --> dumma handligar, menmen. gjort är gjort nu. bara att försöka traska vidare i livet.


livet är hårt.


Mona går ute i solen idag, hon tycker nog inte att hennes liv är så hårt.

Ikväll ska vi hoppa lite här hemma, jag ska kolla lite på Jens Fredrikssons träningspass för mina vänner först, kanske få lite inspiration tills anna ska coacha mig över "hindrena" hemma.


Nu måste jag verkligen kilevippa till köket och äta frukost innan det blir stalltjänst på flyinge.



Titta vilken fin boxskylt jag beställt till mona nu ;)




--------------
UPDT
Jag har ju faktiskt hunnit med en hel del idag, tummen upp! Jag kom faktiskt nyss in, jag och anna har varit på Flyinge och kollat på hoppträningarna för Jens, suuuperbra är han. jag vill också träna för han. men mona måste nog bli lite mer färdig först.
På tal om mona, så är det så att vi har skuttat lite idag på banan.
det hade kunnat gå mycket bättre, men självklart skulle allt annat hända runt banan nu.. så det blev lite jobbigt. men vi travade över lite bommar, galopperade över bom osv. sen avslutade vi med att travhoppa.
Hon måste verkligen få upp frammåtbjudningen.. så vi ska ut och galoppera i helgen är tanken, hon var sjukt trött när vi kom in nu, ska åka och köpa B-vitamin & blå miner till henne.
Annars sköter hon sig jättebra, kunde tränsa henne i stallgången och att hon dessutom stog still!
annars har hon kommit på att jag är ganska kort, smart häst...

Nu blir det minsann en fika, justja! jossan köpte ett shabrak till mig idag, superfint! Jag betalar och hon väljer ;)
ett brunt med ljusa kanter.
tråkigt att inte min telefon vill ställa upp med bilder.. annars hade ni fått lite bilder, men förhoppningsvis så dör ni itne.


PUSSS

hrm

Av Elin Björklund - 9 september 2009 23:20

Enbart flamsiga ord från en egentligen övertrött människa

Jag blir tokig, jag kan inte sova :D
haha, sitter själv i köket nu, och det är verkligen dött i köket, funderar på hur jag ska lösa detta.
Undra ifall ett oboyglas räcker, det värsta är att de spelar värsta partylåtarna på NRJ, så jag sitter och småsjunger och försöker hitta på något att göra.
jamenar jag kan ju inte ringa någon nu ?!
är sjukt peppad inför torsdagens eller om det nu blir fredagens utgång, ska bli skoj att gå ut och ha kul!
fast kul är det ju nästan jämt här på G-lund. enbart när vi är oöverrens om disk och städning som det är tråkigt.

PEPP

Av Elin Björklund - 9 september 2009 16:33

Helt underbart väder har det varit hela dagen, solen har verkligen skinit (stavas det verkligen så? ) Skina, sken, skenit. HAHA, näee svenska är inte mitt bästa ämne!

Idag har jag haft en slapp dag igen, föreläsning och stalltjänst stog på schemat idag.

Sen var jag hem och gosade på mona, innan jag gick in och gjorde lite lunch, sen fixade jag stallet och mockade osv. Smörjde gjorde jag också.

Så nu är det bara hästen som ska putsas när hon kommer in, enbart en mysdag ska vi ha.

Imorgon så ska jag skutt lite med henne, också ska jag ta och städa stallet lite, blir tokig när det är smutsigt i stallet..


Känner att det är en väldigt bra dag idag, kanske man ska ta och bege sig ut och springa lite?

----------------------
UPDT
Tjosan! blev ingen springtur, det blev ett lååångt samtal med kerstin. härligt att prata med henne igen, linda hade inte tid att prata med mig.tråkigt
sen har jag varit ute och putsat och pussat massa på min mona=) Goshästen stog och sov i famnen ett tag.
Haha, hon är bra charmig hon.
Imorgon ska vi få coaching av anna när vi ska skutta över lite små hinder, sen ska jag nog höra av mig till antingen astrid antonsson eller karin Engström, de verkar bra och se ifall de har tid att träna mig.

men vi får väl se =)

Ovido - Quiz & Flashcards