mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under januari 2010

Av Elin Björklund - 7 januari 2010 15:29

Goddag!

  
Charmig tjej today!

idag har jag haft en toppendag, började med att kliva upp tidigt, duscha och fixa sig i ordning innan jag, carro & linnsan åkte till flyinge för att skriva lite tenta. Hoppas verkligen på det bästa nu!
Efter tentan åkte jag och carro till novalund för att shoppa lite och samla lite energi! sååå skönt att bara traska runt. lyckades träffa en lustig prick som jag faktiskt inte har så mycket med att göra överhuvudtaget, men aja! Blev lite chockad över att det var någon som visste vem jag var här nere, meen! det är alltid trevligt =D
Lyckades faktiskt hitta lite fina saker som jag inte kunde hålla mig från att handla, men nu är det minsann köp-stopp! Men, lite kvalitétstid är värt så mycket. man vill ju må bra lixom, så det blev en rosa tröja, och ett fint halsband.
sen så lunchade vi inne i lund och handlade lite osv. mysig dag helt enkelt!

fårse vad de säger om underlaget if monisen kommer igång igen, PUSS

---

Av Elin Björklund - 6 januari 2010 21:23

varför, ja  varför?

Av Elin Björklund - 6 januari 2010 16:57

Hejsan!

det var längesen jag var så sjuk nu, lite drygt!
vaknade vid halv 11 och fick höra att jag såg "lite risig" ut, tack! ;)
försökte plugga, blev arg, lunchade min häst, gick ner till flyinge och longerade lambi, skrev ut ett papper på skolan innan jag gick hem igen.
Hjälpte Linn med att ta in alla hästarna, innan jag gick in igen.
En ganska aktiv dag trots allt, känner mig dock fruktansvärt frustrerad..
men jag försöker att inte ta åt mig, och inte prata med folk som gör mig ledsen. vem mår inte bättre av det än jag?

dagens roligaste är iaf:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6384621.ab

"Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra"

Av Elin Björklund - 5 januari 2010 18:02

Jag kan numera lägga till mig själv i kategorin: bacill-spridare!
Usch så jag nyser, hostar och kraxar. toppen!
Allt blir jättejobbigt, och uppenbarligen sätter det sig på drömmarna också ;)
menmen.

Idag har jag haft en mycket o-givande ekonomi lektion, ridit nehru, haft en utvärdering på teorin och dessutom haft mentorstid. :)
trodde monisen skulle få börja röra på påkarna snart också, men utan broddhål, utan snösulor och massa snö i hovarna så går det nog inte så bra..
men nästa vecka då jäklar! jag blir så sur när jag aldrig kan komma igång, har ju redan satt upp mina små mål för året!

så ikväll blir det plugga, hur roligt det nu är.

Av Elin Björklund - 5 januari 2010 07:16

usch, mardrömmar så att man inte kan sova trodde jag bara att man hade när man var riktigt liten.

Av Elin Björklund - 5 januari 2010 00:19

usch, vilken dag.

tentan gick väl sisodära, så svårt att avgöra ifall jag klarar den eller inte! men med min tur i skolan så gör jag väl inte det..
nehru gjorde bara en ful vändning på täckta, och inga damp-ryck! så är ganska nöjd faktiskt!
Hem och plocka in hästapållarna osv. innan vi har suttit i mer än 6h, mer eller mindre aktivt med vårat projekarbete.. endast lite avbrott för middag osv.
Så nu är jag ganska pigg, trots allt :O

men, borde väl sova.. har en ganska luugn vecka framför mig :)
tisdag: ekonomilektion, rida nehru
onsdag: ledig
torsdag: tenta, inlämningsupg ska vara klar!
fredag: enbart en lektion på eftermiddagen.

Sen ska vi fira nyår i helgen är tanken!
tänk om alla veckor kunde vara som denna :D


nästa vecka har vi dessutom blockbyte.. spännande!

PUSS&GODNATT

Av Elin Björklund - 4 januari 2010 08:36

Godmorgon!

Idag har jag varit sådära aktiv igen, upp och täcka och släppa ut hästarna. De flesta har fått nya hagar så det var lite pip ute imorse, nästan alla utom min mona<3
In käkade frukost, pluggat lite, och installerat såndära skype? :P haha, fårse ifall jag förstår mig på det nu då ;)
testade lite nu, fattade noll så jag får väl gå en kurs hos jenny!

nejnu måste jag plugga inför tentan

PUSS

Av Elin Björklund - 3 januari 2010 21:59

jobbandet har flytit på idag, alla hästarna är motionerade.
alla utom min egen, men tanken är att hon ska sättas igång imorgon.
ev, så ska hon få knata ner till flyinge och lösgaloppera. men vi får väl se! :)
isf lovar jag att kameran åker med, eftersom hon lär vara glad åt att få springa lite, lilla stumpan <3

vi har fruset vatten i stallet nu, mindre roligt! och det är kallt, men inte jättekallt. Så hästarna trivs nog ganska bra eftersom att kyla brukar bidra till bättre luft, vilket vore bra nu när stallet är fullt nära på 2 boxar, som fylls ut imorgon på dagen.
Huset är fullt igen, skönt på ett sett. man vänjer sig vid att man är fler snart (: vi har ju varit så få personer, vilket självklart också är jätteskönt!

alla sätter igång massa tankar hos mig, usch! jag går verkligen in i mig själv och går igenom saker om och om igen, hundratals gånger. Även om jag inte behöver, då jag aldrig någonsin får svar på vissa saker.
pratade med mammsegull en sväng också, och hon tycker inte synd om mig? konstigt. tycker jag, men det är ju tur hon tycker synd om någon annan iaf! det är väl lite okej då, menvafan.
och jag kanske är sådan som de säger. kall, självsäker och stark i mig själv.
trodde det var bra saker, och visst är det de. till en viss gräns tydligen.
men Bit ihop eller bryt ihop! eller bryt ihop och kom igen.
förlåt om jag är lite väl kall ibland <3

Så, då har jag fått skrivit av mig lite också, allting kanske inte är självklart för alla (: men, det är inte meningen heller!
PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards