mitt liv, mina beslut

Alla inlägg under januari 2010

Av Elin Björklund - 3 januari 2010 12:33

ett snabbt inlägg från kalla skåne.
Brrr, det är -13 grader ute och jag håller på att frysa ihjäl!
Idag jobbar jag i gymnasiestallet där jag har haft 3 hästar att motionera.
I wallenberg har jag också 3 hästar att motionera. så det har varit full rulle nu på morgonen.
Fyra hästar är motionerade redan, och jag är matad så nu är det lite lugnt ett tag.
Sen i eftermiddag så ska jag motionera Nehru & Propell, och ha eftermiddagsstalltjänst. Sen blir det en sväng och hämta Eve, ska även hinna med min egen häst därimellan :)

men det löser sig, nu borde jag egentligen göra något vettigt.
men vettigt är ju vad man väljer att anse som vettigt! :)

Av Elin Björklund - 2 januari 2010 22:57

fytusan vad rastlös jag är,
men det blir väl så när man inte gör något vettigt under hela dagen.
eller, joo städat, pluggat lite, tagit emot linns prinsessa, jaa? no more!

jag och carro har haft trevlarns i köket idag igen, fula saker. massa skratt och jaa riktigt illa börjar det bli! men med en planerad utgång till nästa helg så känns det ganska okej ändå.
kommit fram till att vi är nog kanske inte världens smartaste. (med viss hjälp av disse) inte världens snällaste, ( kom vi på själva) meen, att vi kan roa oss äckligt lätt! tur det! ;)

förresten. carro är nog världens snällast just nu iaf, hon har lånat ut blixten till mig imorgon =D så jag slipper promenixa i -10 grader, brr det börjar bli sjukt kallt nu..
Så, med ca 6 hästar att rida imorgon och stalltjänst hela dagen så får man vara glad att man iaf har bil på morgonen! :D
Som tack för det slänger vi in en charmig bild på carrrroooo
  
blev en lite slö kvällsskrivning, = bevis på hur mycket jag har att göra idag.

PUSS&GODNATT

Av Elin Björklund - 2 januari 2010 14:11

Hej!

Idag är första dagen utan stalltjänst sen jag kom ner till skåne från min julledighet, och det bästa av allt är att jag fortfarande går runt i mina pyamasbyxor. Klockan är snart halv 3 och livet är underbart, sov till halv tolv och har bara ätit frukost och skrivit lite på en restuppgift jag hade.
Dagens stora to do är: ta emot linn's häst som kommer ikväll, och att ta in hästapållarna från hagen, och städa.

känns skönt!

fick förresten tag i lite bilder sen vi var på jägerso och körde hästar nu,.
  Där är vi ute och kör lite, påväg till "banan" jag är den andra i ledet!
På träningsbanan, jag som andrahäst igen

     
Sjukt nöjd tjej, påväg ut


påväg från slingan!   


Sjukt trevlig dag på travet, hade varit roligt ifall man hunnit med lite mer, menmen. Linnsan ville ju åka dit någon dag, så jag som börjar känna mig lite orienterad där nu får väl guida;)

PUSS

Av Elin Björklund - 1 januari 2010 14:33

Nu har det blivit 2010, svår att skriva nu.. jag menar man är ju van att skriva -09. menmen, man vänjer sig nog ganska fort!
Kände mig verkligen som ett litet barn igår, pinsamt!
ted stackarn fick prata med någon som antagligen lät som en grottmänniska, lika så mormor!
alla sms som jag knappt ser orkade jag inte svara på heller, meen! nästa helg tar jag igen allting! eller, jag hoppas det iaf.

stalltjänsten har rullar på, inte kanonbra.. verkligen inte! men, jag har fått tre hästar motionerade, tänkte ta mona när jag kommer hem. Jag måste komma ihåg att ringa Bosse på måndag och kolla efter en ny skoningstid till henne också. 
Bara ett pass kvar för dagen, sen blir det att fixa mona innan jag stupar i sängen, känner mig inte helt 100 % , så en stund i sängen brukar alltid hjälpa!

PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards