mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Elin Björklund - 13 augusti 2009 16:28

Hösten närmar sig med stormsteg! går verkligen fort nu, det märks på jobbet då det är björk-frön överallt. Man blir tokig, eftersom de fastnar i mattorna, men som tur är så är det snart slut på städandet.
enbart imorgon kvar!
Hösten är ju en ganska trevlig årstid, då det är mycket färger. vi hade en diskussion om det dära häromdagen, då jag gillar sommaren mer än hösten. Men fick starkt motstånd med att hösten har många fina färger. Hmpf! det finns olika nyanser av grönt tyckte jag.
Men endå, hösten brukar alltid betyda nystart. Ny start på något bra kanske?
så har det iaf varit för mig, de senaste åren. Kanske kan jag våga hoppas på att även detta år ska hösten ha något bra att erbjuda?
För att trots allt så ska jag flytta 99 mil hemifrån, börja en helt ny skola, nya vänner, nytt språk (skånska är faktiskt svårt att förstå ibland) ny häst att lära känna(underbart), nya glädje-ämnen, och nya sorger.
Kanske kan det bli rätt bra, jag hoppas och tror fortfarande att det kan gå bra med T. så nu ska jag bara prata med Mr R också, så får vi se hur vi löser allting.
I höst så ska jag iallafall bo i ett rum i södra sandby, ingenting blev väl som jag tänkt mig. tråkigt bara att inte alla är positiv.. men det går väl kanske över?, hoppas jag! annars tycker jag mest att det är fjantigt. men det är väl kanske jag också, som orkar lägga mig i allting.

nu i höst så ska jag göra en sak som jag inte trodde skulle bli så tuff :/ det mesta känns faktiskt jobbigt. och jag hoppas att ni som  helt plötsligt vänt er, har lust att vända tillbaka till mig? det skulle hjälpa något enormt.
och jag hoppas mina kära gosisar pussar på min ticka medans jag är borta, och tar hand om henne tills hon flyttar. och att någon ser till att försöka hålla kontakten lite iaf! för jag ska iaf försöka. sen om ni vill visa er lika dumma som alla andra, så fint! no problems. men säg till isf.

jag har trots allt alltid umgåtts mer med pojkar, än flickor. men på nordvik hittade jag någon/några som kommit mig mktmkt närmre än någon annan gjort, litat på, sagt allt, gett allt.
ska det vara över? åh, sucksucksuck. jag vill inte det.
kakis ska jag ju iaf träffa nästnästa helg är tanken, ev komma iväg och lyssna på dead by april och vara ful(l) i kastrullen.
kanske är behövligt då, vem vet?
förstår ni? (om ni orkat läsa vill säga) vad otroligt mycket frågetecken det är runt om kring allting?

Jag har mitt liv planerat i minsta detalj känns det som.
Fredag: markarb med tickan. Utgång & middag med brudarna.
Lördag: ut i skogen med tickan, duscha och packa. fixa byrån.
Söndag: Tävling i ånge med tickan, tar antagligen hela dagen. Städa.
Måndag: fyller 19 år, (wohoo) rida tickan, börja packa hennes saker. Gäster hela kvällen.
Tisdag: Tickan får nya skor, dressyrträna. packa ihop det sista.
Onsdag: åka upp med tickan, handla block. ev. hälsa på bebisarna.
Torsdag: kl 5 på morgonen åker vi mot skåne.

Någon som vill byta liv för en vecka?

Ovido - Quiz & Flashcards