mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Elin Björklund - 14 augusti 2009 10:25

tänkte att jag fortsätter skriva om lite mer höst tankar, jag jobbade ju nämligen sista dagen idag. Vilket innebär att folk börjar komma tillbaka från semester, skolorna startar och löven gulnar.
trots allt så händer det otroligt mycket på hösten, det är dessutom många som fyller år. inte bara jag själv, utan t.ex så fyller Matilda W & Jimmy år idag, grattis på 19år dagen!

Jag ska försöka ta tag i lite städning här hemma idag, tanken är att Kim ska komma nu under dagen, så vi hinner säga lite hejdå osv.
Sen kommer johanna ikväll, så åker vi till frida och förfestar lite osv.
för att senare åka in till stan och har skoj!
Just nu så sitter jag och Linnéa och försöker beställa lite böcker inför skolstarten, usch fy & blä vad dyra böcker det är!

Igår när jag tränade med tickan så var hon lite speciell, hoppade ganska bra! men otroligt stark efter hindrena.. men det blir ju såklart nu när hon börjat jobba rätt, så kul att se på henne efter ridpassen, det syns!
vi hoppade en studs på 4 hinder, varannan hög, varannan låg det bara en bom. det skötte hon superfint.
men vi började värma upp med ett litet kryss, som vi hoppade på volt och 8-volt.
Jag hade även snott ihop en 5 ½, som vi hoppade, där skötte hon sig riktigt bra!
I slutet la vi upp hindrena och plockade bort studsen, och gjorde enkelhinder.
Så 5½ låg på 130 ut, och räcket på andra långsidan låg på 125! Sista varvet skötte hon sig jättefint och hoppade upp sig bra, nu är det bara mer träning imellan som behövs, då hon blir stark när hon börjar bli trött!

men det kanske vi kan försöka lösa, ska ju dressyrträna för Cajsa på Onsdag innana tickan åker hem :( men det blir nog bra!

nu ska jag städa och fortsätta beställa böcker, updt kommer!
pussss

Ovido - Quiz & Flashcards