mitt liv, mina beslut

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Elin Björklund - 16 augusti 2009 19:52

OBSERVERA!
lär enbart bli hästprat ;)



dagens tävling gick i ånge, ett år sen jag var där nu! men förra året va det på min födelsedag! :) och då var jag med yannic hela dagen, det var superskönt att komma iväg förra året, lika bra detta år, fast nu tävlade jag ju själv också!
Precis som vanligt på ånges tävlingar så tar det 100 år, men faktiskt så gjorde inte det något. vi var uppe till att 1m, klassen öppnade banan.
Så det blev en klass att bara filosofera lite.
vi passade på att äta lite, mamma & camilla åt tacotallrik (C.kom upp och kikade och hjälpte mig) tacktack för hjälpen!
Vet. bes före 110, så jag hade det gjort, senså fick yannic hjälpa mig på framridningen, vilket alltid är skönt att ha med sin tränare!
hon hoppade super på räcket och lite slarvigt på oxern, men det räckte tydligen då vi gick nolla inne på banan och hon skötte sig superfint!
första & sista hindret var hon perfekt på, medans det var lite ryttarfel runt resten, men som sagt. hon är bäst!
jag bara skrattade runt hela banan, och det är så det ska vara! man ska ha roligt! det är inte roligt när man blir skitsur för att man får ett ner, eller 20 ner, visst det är tråkigt. men det är endå bara en lok/reg. inte världscupen...

till andra klassen så var hon huuuuur fin som helst! framme för skänkeln och jag kunde fokusera på att ta igenom sidorna lite! Hoppade igenom ett hinder en gång, haha! saker som händer, och hon hoppade jäklar anamma efteråt! =D Hohooo, trodde inte vi skulle landa på framhoppningen.
Inne på banan höll hon rätt tempo, men då banan var jätthal, så höll jag ut svängarna osv. så det resulterade i 2 tidsfel? :O fick rida A:0 precis som Avd. A.. var och pratade med banbyggaren.. och han sa?! HÖR och häpna. att om jag varit felfri så hade han tagit bort tidsfelen.. men han tyckte inte att det spelade någon roll? det gör det visst. dumgubbe.
Justja, vi fick ett ner på 8an, ett enkelt räcke med vattenmattor under, Jag hann inte få upp henne då hon paddlade på i vattnet, så vi fick med oss bommen, men det var det enda! UNDERBARA HÄST<3

kom hem för jaaa, en timme sen kanske. hurra för snabba tävlingar säger jag, tänkte lägga upp lite bilder, från :Efter 110klassen, en bild från banan i 120 :) och en bild på carro & yannic som båda blev placerade i 120 efter 2 superbra rundor.
Carro, grattis till din debut och placering i 130, bill är en mkt fin pojke som har utvecklats otroligt mkt! du med! :D

hööööörs! :)

Ovido - Quiz & Flashcards