mitt liv, mina beslut

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

stalltjänst + UPDT

Av Elin Björklund - 25 augusti 2009 08:55

Tisdag morgon, jag inledde med att cykla till stalltjänsten. ta hand om typ 30 hästar. ( lite mer t.om tror jag ) fixa där, sen cykla hem. Så nu har jag hunnit duscha, säga hejdå till M&P uscha, det var verkligen inte roligt, trillade några tårar från både den ena och andra..
hur som helst, jag har alltid varit pappas flicka, jag har lite svårt att bara se han åka. mamma går det bättre med. men pappa =/ nee, det är inge roligt..

nu på dagen så har vi sadeltämjning, mentorstid, teori och lite ridning på e.m
så dagen lär väl flyta på, jag tänkte lägga in ett nytt inlägg sen om hur allting gick till, kanske relatera till egna erfarenheter.
med tanke på att allt är väldigt nogrannt hur man gör/ser ut.
ska berätta mer sen.
TJING

----------------------------------
UPDT
imorse var det inte sadeltäjning som det stod på schemat.. det var en genomgång på precis hur man ska göra med allting, från att borsta en häst till hur man sitter upp, det blev en diskussion ang skydd, eller rättare sagt stryk-kappor, vilket håll man spänner sista "flärpen" åt, vissa la den frammåt. vissa bakåt.. jag själv lägger alltid bakåt. hur gör ni?
fick höra att det inte fanns något rätt eller fel, bara man kunde argumentera för varför man tyckte så.. klokt!

Därefter hade vi mentorstid tillsammans med mette, då vi pratade lite olika saker, mest om hur hennes liv hade varit (häst) och sen vårat hästliv. berätta lite olika saker osv. Roligt att höra om hennes liv!och självklart om alla andras också.
Direkt efter mentorstiden så stack vi iväg till hästarna och gjorde iordning dem, jag fick en ganska stort brunt sto, stel som bara den.. men aja det gick riktigt bra i slutet. och jag är nöjd!
Vi red lite självständigt och på volt, samt rakrikta och känna sittbenen. vi var mkt fokuserade på sitsen, fick faktiskt till min bra! mette är jättebra på att verkligen berömma när det känns rätt, tydligen så är det rätt då också! alltid bra ;)
Ikväll blir det tidig kväll, då jag har stalltjänst hela veckan.

blev tyvärr inte någon jämförelse, men det kommer nog!
TJINGELING

 
 
Carro

Carro

25 augusti 2009 13:31

Jag väntar! =D Vill veta allt! ;)

http://larssoncaroline.blogspot.com

 
Carro

Carro

26 augusti 2009 10:26

Jag spänner bakåt ;)

http://larssoncaroline.blogspot.com

 
Ingen bild

pappzen

27 augusti 2009 10:33

Bara pappa dumbo *s* som klampar in o lämmnar ett fotavtryck av saknad,,, du vet hur det känns *snyft* hoppas allt går bra där nere för dig , ha det så gott o sköt om dig .
pappzen .

 
Elin

Elin

27 augusti 2009 12:17

saknar dig med pappsen!

http://elinbjorklund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Elin Björklund - 16 november 2011 10:50

nu har jag bestämt mig för att byta bloggsida och namn.Men det är fortfarande mitt liv och mina beslut bloggen kommer handla om!      http://bjorklundelin.blogg.se/Välkommen! ...

:(

Av Elin Björklund - 16 september 2011 23:15

sry mina vänner för att här inte uppdateras, men försöker starta upp en ny blogg. men har lite problem med designen så gör den inte officiell än .men , den som väntar på ngt gott ... ? annars är det mkt som händer .. eller inte händerjust idag har al...

Av Elin Björklund - 1 september 2011 07:05


Godmorgon!igår kväll var jag för trött för att orka blogga.. så tar det nu ist. Igår hade jag en dag där det hände mkt, jobbintervju på morgonen. Gick helt ok, en del att fundera på för min del! Därefter ut till monisen, skippade ridningen då det bar...

Av Elin Björklund - 30 augusti 2011 23:12

Godkväl!tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg om vad som hänt under dagen och vad som komma skall! Jobbade 8-16,30 idag. in en snabb sväng på jysk av alla ställen och hittade en superbra hink till mona, en ny sjukvårdslåda samt lite annat smått och...

Av Elin Björklund - 29 augusti 2011 11:22


Hallåja! Nu är jag åter hemma i Örebro, efter att ha varit i Sundsvall över helgen.Skönt att åka hem och bli ompysslad av mamma och pappa! Vi har varit i hästbutiker, på trav, begravning, och haft lite födelsedagsfirande av mig under helgen. Så det h...

Ovido - Quiz & Flashcards